1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii
Komentarze ekspertów

Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

3 min

Jacek Nowakowski, menadżer ds. Rozwoju Napędów Alternatywnych Iveco Poland: Zapowiedź uruchomienia przez NFOŚiGW programu wsparcia zakupu i leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3 to ważny sygnał, że również sektor transportu ciężkiego zaczyna być objęty realną polityką transformacji energetycznej. Ale żeby ten program miał realny wpływ na rynek, musi być częścią szerszego i bardziej kompleksowego podejścia, obejmującego nie tylko zachęty inwestycyjne, lecz także długoterminowe uwarunkowania eksploatacyjne.
Zobacz także Zielona transformacja motoryzacji: szanse i wyzwania Trudna droga transportu przyszłości Poluzowanie norm CO2 nie wystarczy by europejski przemysł dogonił konkurencję

W 2024 roku w Polsce zarejestrowano 24 tysiące nowych pojazdów ciężarowych, z czego jedynie 41 to ciężarówki elektryczne. Oznacza to, że technologie zeroemisyjne praktycznie nie istnieją dziś w realnej strukturze rynku. W tej sytuacji każda interwencja publiczna ma potencjał rynkotwórczy, ale jej skuteczność zależy od tego, czy ułatwi przewoźnikom bezpieczne wejście na nową ścieżkę technologiczną, czy tylko doraźnie obniży koszt zakupu.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów