1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Leasing trzyma tempo, wynajem przyspiesza
Komentarze ekspertów

Leasing trzyma tempo, wynajem przyspiesza

4 min

Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing: Mijający rok potwierdził stabilną pozycję leasingu jako kluczowego narzędzia finansowania inwestycji przedsiębiorstw w Polsce. Branża rosła w dobrym tempie, a segment pojazdów lekkich rozwijał się szczególnie dynamicznie, wyraźnie przewyższając średnią unijną.
Zobacz także Nadchodzi czas microcarów Neutralność technologiczna nie rozwiąże problemów motoryzacji Nowe limity kosztów dla firmowych aut od 2026 roku. Co się zmieni?

Mijający rok potwierdził stabilną pozycję leasingu jako kluczowego narzędzia finansowania inwestycji przedsiębiorstw w Polsce. Nasza branża rosła w dobrym tempie – według ZPL do końca III kw. sfinansowaliśmy inwestycje o wartości 85,3 mld zł, co oznacza wzrost o 8 proc. r/r. Szczególnie dynamicznie rozwijał się segment pojazdów lekkich, który urósł o 11,6 proc. r/r i osiągnął wartość 47,7 mld zł. Polska branża radziła sobie dobrze także na tle europejskiej średniej. Tak wynika z danych Leaseurope za I poł. 2025 r. – nasza dynamika 8,4 proc. r/r przewyższyła unijne 5,9 proc. r/r w kategorii pojazdów.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Podatki w motoryzacji: Podsumowanie 2025 i wyzwania na 2026#1
Przeczytaj

Podatki w motoryzacji: Podsumowanie 2025 i wyzwania na 2026

Michał Goj, Partner w Zespole Postępowań Podatkowych i Sądowych w Dziale Doradztwa Podatkowego, EY Polska: Od stycznia wchodzą w życie nowe limity kosztowe w podatkach dochodowych uzależnione od emisji CO2. Zmieniające się zasady amortyzacji i leasingu będą na pewno wyzwaniem zarówno dla branży motoryzacyjnej, jak i dla zarządzających flotami, którzy powinni zrewidować dotychczasowe polityki i ocenić czy wymagają one dostosowania do nowego elementu krajobrazu podatkowego.

Regulacyjny zwrot UE: ewolucja, ale nie rewolucja, czyli jest dobrze, ale nie beznadziejnie#2
Przeczytaj

Regulacyjny zwrot UE: ewolucja, ale nie rewolucja, czyli jest dobrze, ale nie beznadziejnie

Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR: Komisja Europejska zaproponowała odejście od wymogu 100% redukcji emisji CO₂ dla nowych samochodów i dostawczych od 2035 r. na rzecz redukcji na poziomie 90% względem 2021 r.. Oznacza to faktyczne złagodzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych i największy odwrót od dotychczasowej polityki klimatycznej UE w ostatnich pięciu latach.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów