1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Program dofinansowania e-ciężarówek nie wzbudza entuzjazmu
Komentarze ekspertów

Program dofinansowania e-ciężarówek nie wzbudza entuzjazmu

4 min

Wojciech Miklaszewski z Finea, firmy specjalizującej się w finansowaniu branży TSL: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchomił program dotacji na zakup i leasing zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych kategorii N2 i N3, ale zainteresowanie jest niewielkie. Od startu programu wpłynęło zaledwie 14 wniosków. Główną barierą jest model finansowania – przewoźnicy muszą najpierw sami wyłożyć kilkaset tysięcy złotych na pojazd, a dopiero po miesiącach oczekiwania otrzymują dotację. To nie odpowiada na potrzeby branży, która boryka się z ograniczoną płynnością finansową.
Zobacz także Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii Dofinansowanie stacji ładowania w 2024 roku

Z programu „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zero-emisyjnych kategorii N2 i N3” firmy mogą korzystać od maja bieżącego roku. Do 16 września br. do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW)) napłynęło 14 wniosków (z czego dwa niezwiązane z przedmiotem programu). Kwota dotacji na dotychczas zgłoszone wnioski wynosi 4 377 554,71 zł. Według Funduszu jest też 238 wniosków o statusie roboczym. Tymczasem w Polsce działa obecnie 127 tysięcy firm zajmujących się transportem drogowym towarów i związanymi z transportem usługami (dane za raportem „Transport drogowy w Polsce 2023”). Dysproporcja jest więc ogromna.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów