1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Zamrożony rynek czeka na zielone światło
Komentarze ekspertów

Zamrożony rynek czeka na zielone światło

1 min

Maciej Wątor, menadżer ds. elektromobilności MAN Truck & Bus Polska: Większość klientów wstrzymała decyzje zakupowe, a przedłużający się okres oczekiwania na oficjalne ogłoszenie programu wsparcia zakupu elektrycznych ciężarówek spowodował zamrożenie rynku, które trwa do dzisiaj.
Zobacz także Zielona transformacja motoryzacji: szanse i wyzwania Trudna droga transportu przyszłości „NaszEauto” – dlaczego nie spopularyzuje elektryków?

Projekt programu wsparcia zakupu elektrycznych pojazdów ciężarowych został opublikowany w styczniu 2024 roku, a większość jego założeń została pozytywnie przyjęta przez branżę. Jednak zapisem, który budził największe obawy był punkt o okresie „kwalifikowalności” kosztów danej inwestycji. Rozpoczyna się on nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie, co w praktyce oznacza, że pojazd zamówiony lub dostarczony przed ogłoszeniem naboru nie będzie mógł liczyć na pozyskanie środków z programu. W efekcie większość klientów wstrzymała decyzje zakupowe, a przedłużający się okres oczekiwania na oficjalne ogłoszenie programu spowodował zamrożenie rynku, które trwa do dzisiaj.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii#1
Przeczytaj

Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii

Jacek Nowakowski, menadżer ds. Rozwoju Napędów Alternatywnych Iveco Poland: Zapowiedź uruchomienia przez NFOŚiGW programu wsparcia zakupu i leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3 to ważny sygnał, że również sektor transportu ciężkiego zaczyna być objęty realną polityką transformacji energetycznej. Ale żeby ten program miał realny wpływ na rynek, musi być częścią szerszego i bardziej kompleksowego podejścia, obejmującego nie tylko zachęty inwestycyjne, lecz także długoterminowe uwarunkowania eksploatacyjne.

Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych#2
Przeczytaj

Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych

Sławomir Czajka, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Lider Zespołu Global Trade, EY Polska: W ostatnich miesiącach branża motoryzacyjna znalazła się w obliczu istotnych zmian, które mogą znacząco wpłynąć na koszty produkcji oraz strategię działania producentów – zarówno samochodów jak i części. Podwyżki ceł wymagają dokładnego przyjrzenia się rozliczeniom celnym oraz łańcuchom dostaw.

Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej#3
Przeczytaj

Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej

Maciej Kordalewski, partner, doradca podatkowy, KPI Tax: Nadchodzące zmiany podatkowe w postaci JPK CIT i KSeF to nie tylko nowe obowiązki sprawozdawcze – to fundamentalne wyzwania technologiczne, które wymagają gruntownej transformacji systemów informatycznych używanych w branży motoryzacyjnej. Przyjrzyjmy się, dlaczego implementacja tych systemów stanowi tak złożone przedsięwzięcie techniczne dla dealerów, warsztatów i innych podmiotów z sektora motoryzacyjnego.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów