Rada UE przyjęła bez zmian propozycję Komisji Europejskiej, która daje producentom aut
więcej elastyczności w spełnianiu norm emisji CO2 w latach 2025–2027. Emisje będą
oceniane średnio z trzech lat, a nie co roku.7 maja Rada Unii Europejskiej zatwierdziła swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie zmiany rozporządzenia dotyczącego norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Bez wprowadzania poprawek poparła propozycję Komisji Europejskiej, która przewiduje, że w latach 2025, 2026 i 2027 emisje producentów będą liczone jako średnia z tych trzech lat, zamiast osobno za każdy rok.
Celem tej zmiany jest ułatwienie producentom osiągnięcia wyznaczonych celów klimatycznych na 2025 rok w obliczu zmiennych warunków rynkowych i technologicznych.
false

© Photo by Mika Baumeister on UnsplashStanowisko Rady otwiera drogę do dalszych prac legislacyjnych. Parlament Europejski ma przyjąć swoje stanowisko już 8 maja. Jeśli zgodzi się z propozycją bez poprawek, nowe przepisy zostaną formalnie przyjęte.
Zmiana ta jest elementem marcowego planu działania UE na rzecz przemysłu motoryzacyjnego, który ma wspierać sektor w przejściu na produkcję bardziej ekologicznych pojazdów.