
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Paweł Janas
1 min
7 maja Rada Unii Europejskiej zatwierdziła swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie zmiany rozporządzenia dotyczącego norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Bez wprowadzania poprawek poparła propozycję Komisji Europejskiej, która przewiduje, że w latach 2025, 2026 i 2027 emisje producentów będą liczone jako średnia z tych trzech lat, zamiast osobno za każdy rok.
Celem tej zmiany jest ułatwienie producentom osiągnięcia wyznaczonych celów klimatycznych na 2025 rok w obliczu zmiennych warunków rynkowych i technologicznych.
Stanowisko Rady otwiera drogę do dalszych prac legislacyjnych. Parlament Europejski ma przyjąć swoje stanowisko już 8 maja. Jeśli zgodzi się z propozycją bez poprawek, nowe przepisy zostaną formalnie przyjęte.
Zmiana ta jest elementem marcowego planu działania UE na rzecz przemysłu motoryzacyjnego, który ma wspierać sektor w przejściu na produkcję bardziej ekologicznych pojazdów.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów