1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Europejski rynek motocykli i motorowerów kurczy się w 2025 roku
Wiadomości

Europejski rynek motocykli i motorowerów kurczy się w 2025 roku

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

W pierwszej połowie 2025 roku największe rynki europejskie odnotowały spadek rejestracji nowych motocykli o 11,3 proc. . Jeszcze większy regres dotknął segment motorowerów.
Zobacz także Europa traci przemysłowy impet Niepewność wokół ceł Trumpa. Unia Europejska czeka na decyzję W czerwcu sprzedaż elektryków na świecie wzrosła i to pomimo problemów na amerykańskim rynku

W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku w pięciu największych rynkach europejskich – Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii – zarejestrowano łącznie 542 361 nowych motocykli. To o 11,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, kiedy wynik wyniósł 611 145 sztuk.

false ©Harley-Davidson
© Harley-Davidson

Spadki zanotowano na czterech z pięciu rynków: we Włoszech (195 025 sztuk, -4,2 proc. ), we Francji (98 499, -14,8 proc. ), w Wielkiej Brytanii (47 464, -19,8 proc. ) oraz w Niemczech, gdzie odnotowano największy regres – aż o 29 proc. (90 010 sztuk). Jedynie Hiszpania poprawiła swój rezultat, osiągając 111 363 rejestracje i wzrost o 5 proc. rok do roku.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Jeszcze większe spadki dotknęły segment motorowerów. W sześciu analizowanych krajach (Belgia, Francja, Niemcy, Włochy, Niderlandy i Hiszpania) zarejestrowano łącznie 68 690 sztuk, co oznacza spadek o 19,2 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku (84 974 sztuk). Największy regres odnotowano we Włoszech (-32,4 proc. ) i we Francji (-27,7 proc. ). Spadki miały miejsce we wszystkich analizowanych krajach, także w Hiszpanii (-2 proc.).

Zdaniem Antonio Perlota, sekretarza generalnego Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli (ACEM), spadki są wynikiem zmian na rynku po wprowadzeniu z początkiem tego roku normy Euro 5+, czyli – wyjaśnijmy - bardziej rygorystycznej wersji europejskich norm emisji spalin dla motocykli i pojazdów kategorii L (m.in. motorowerów).

Pomimo tej krótkoterminowej korekty, motocykle wciąż pozostają popularnym środkiem indywidualnej mobilności. W obliczu transformacji transportu konieczne jest pełne uznanie pojazdów kategorii L jako integralnego elementu przyszłego systemu mobilności.komentuje Perlot.

ACEM apeluje do europejskich decydentów o dalsze wspieranie konkurencyjności sektora poprzez uwzględnienie motocykli i motorowerów w politykach transportowych i strategiach długoterminowych.

Źródło: ACEM

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów