#1Rada Europejska chce korekty strategii motoryzacji – zrównoważonej i technologicznie otwartej
Unia oczekuje od Komisji przeglądu norm emisji CO₂ i uproszczenia przepisów dla przemysłu, z zachowaniem równowagi między ekologią a konkurencyjnością

Tomasz Kamiński
3 min
Seat Ateca to bestseller hiszpańskiej marki. Według danych opracowanych przez analityków IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku sprzedano 1073 sztuki tego samochodu.

Na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazł się Seat Arona – 995 egzemplarzy, a na najniższym stopniu podium uplasował się Seat Leon, którego wydano 986 razy. Ranking uzupełnia Seat Ibiza – 159 wydanych aut. Łącznie Seat sprzedał w omawianym okresie 3213 samochodów.
Seat Ateca występuje do wyboru z dwoma silnikami benzynowymi bądź z jednym dieslem. W pierwszym przypadku oferta rozpoczyna sie od odmiany 1.0 TSI o mocy 115 KM. W tej postaci z jednostką napędową współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna.

W topowym wydaniu pod maską pracuje 150-konny benzyniak, ale ten napęd łączony jest z 6-stopniową, ręczną skrzynią lub 7-biegową automatyczną (test w takiej specyfikacji znajdziecie na autokatalog.pl). W ofercie jest jeszcze Seat Ateca 2.0 TDI, którego wysokoprężny motor generuje 150 KM. W tym przypadku na pokładzie mamy 7-stopniową, automatyczną przekładnię.

Seat Ateca dostępny jest jako Reference+, Style bądź FR. Z pierwszą wersją występuje tylko bazowy benzyniak, a w pozostałych obie 150-konne jednostki. Dzięki promocjom cennik Seata Ateki startuje od 95 800 zł.
1.0 TSI/115 KM, Reference+ – 95 800 zł
1.5 TSI/150 KM, man. 6, Style – 114 200 zł
1.5 TSI/150 KM, aut. 7, Style – 125 400 zł
1.5 TSI/150 KM, man. 6, FR – 133 000 zł
1.5 TSI/150 KM, aut. 7, FR – 144 200 zł (testowany)
2.0 TDI/150 KM, aut. 7, Style – 136 700 zł
2.0 TDI/150 KM, aut. 7, FR – 155 600 zł
Wersja wyposażeniowa FR to najbogatsze wydanie Seata Ateki, a w dodatku odmiana, którą cechuje sportowy styl. Tylko w tej postaci w standardzie otrzymuje się: ledowe, powitalne oświetlenie w bocznych lusterkach, klamki w kolorze nadwozia i obudowy lusterek w barwie Cosmo Grey, a także słupki środkowy i tylny wykończone lśniącą czernią.

W aucie nie zabrakło także zewnętrznego pakietu FR zawierającego: elementy ochronne nadkoli i progi w kolorze nadwozia, spoiler FR (też w barwie karoserii) oraz czarne spoilery z tyłu. Całości dopełniają 18-calowe alufelgi Performance.

Wyjątkowy styl znajdziemy także we wnętrzu pojazdu. To zasługa m.in.: srebrnych, dekoracyjnych elementów na konsoli środkowej, aluminiowych pedałów, podświetlanych nakładek progowych z przodu, a także obszytej skórą i wykończonej czerwonym szwem sportowej kierownicy. Tylko w odmianie FR zastosowano progresywne wspomaganie układu kierowniczego, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych czy ledowe lampki do czytania oraz w przednim schowku.
Jeżeli komuś nie wystarczy seryjne wyposażenie, to może skorzystać z długiej listy płatnych opcji. Standardowo samochód występuje z granatowym lakierem Energy Blue, ale alternatywą jest lakier metalizowany (Graphite Grey, Nevada White, Black Magic) za 3519 zł lub specjalny metalizowany Velvet Red kosztujący 5080 zł.

Do wyboru jest także kilka wzorów aluminiowych felg. Za 18-calowe zapłacimy 1948 zł, a koła o rozmiarze 19 cali, w zależności od wersji kosztują od 3947 zł do 4201 zł. Za 717 zł można dokupić jeszcze dojazdowe koło zapasowe.
Adaptacyjne zawieszenie DCC – 4128 zł
Elektrycznie sterowany panoramiczny dach – 5228 zł
Składany, elektrycznie odblokowywany hak holowniczy – 4002 zł
Wirtualny kokpit 10,25 cala (zamiast 8-calowego) – 1598 zł
Kamery 360 stopni – 2787 zł
Trailer Assist (asystent parkowania z przyczepą) – 1161 zł
Ogrzewanie postojowe – 4813 zł
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika – 1774 zł
#1Unia oczekuje od Komisji przeglądu norm emisji CO₂ i uproszczenia przepisów dla przemysłu, z zachowaniem równowagi między ekologią a konkurencyjnością
#2Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że samochody typu mild hybrid (miękkie hybrydy) podlegają preferencyjnej stawce akcyzy w wysokości 9,3 proc., a nie podstawowej 18,6 proc. Wyrok kończy trwający trzy lata spór pomiędzy branżą motoryzacyjną a organami skarbowymi.
#3Na koniec września 2025 roku w Polsce działało już ponad 11 tysięcy ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W ciągu roku ich liczba wzrosła aż o 40 procent, a najszybciej przybywa szybkich ładowarek DC.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów








