W sierpniu 2025 r. chińscy producenci zarejestrowali w Europie więcej aut niż Renault i Audi. Rynek nowych aut osobowych na Starym Kontynencie urósł o 5 proc. rok do roku, a udział pojazdów elektrycznych i hybryd typu plug-in osiągnął rekordowe poziomy.Sierpień był dobrym miesiącem dla europejskiego rynku nowych samochodów osobowych. Według danych JATO Dynamics w Europie-28 zarejestrowano 790 177 aut – o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost napędzały m.in. Niemcy (+5 proc.), Polska (+15 proc.), Hiszpania (+18 proc.) i Austria (+25 proc.).
false

© BYDNajwiększą dynamikę odnotowały napędy zelektryfikowane. Liczba rejestracji samochodów elektrycznych (BEV) zwiększyła się w sierpniu br. o 27 proc. w porównaniu z sierpniem 2024 r., co dało im rekordowy udział w rynku – 20,2 proc. Od początku roku zarejestrowano już 1,54 mln BEV. Jeszcze mocniej urosły hybrydy plug-in (PHEV): 83,9 tys. sztuk oznacza wzrost o 59 proc. i 10,6 proc. udziału w rynku. Chińskie marki bardzo mocno rozpychają się na europejskim rynku w hybrydach plug-in, notując skok z 779 do 11 064 rejestracji rok do roku. W pierwszej dziesiątce PHEV znalazły się modele BYD Seal U, Jaecoo J7 i MG HS, a BYD był ósmą najlepiej sprzedającą się marką w tym segmencie.
false

© IBRM SamarŁącznie chińscy producenci zarejestrowali w sierpniu ponad 43,5 tys. aut – o 121 proc. więcej niż rok wcześniej. To więcej niż pojedyncze wyniki Audi (41,3 tys.) czy Renault (37,8 tys.). Pięciu największych graczy – MG, BYD, Jaecoo, Omoda i Leapmotor – odpowiadało za 84 proc. tego wolumenu. MG wyprzedziło Teslę i Fiata, BYD – Suzuki i Jeepa, a Jaecoo i Omoda znalazły się przed takimi markami jak Alfa Romeo czy Mitsubishi.
false

© VolkswagenNajchętniej rejestrowanym modelem w Europie w sierpniu był Volkswagen T-Roc z wynikiem niemal 14,7 tys. sztuk (+14 proc. r/r). Na czwartym miejscu uplasował się Tiguan (+23 proc.), a szóstą pozycję zajął Hyundai Tucson (+28 proc.). Tesla Model Y – mimo spadku rejestracji o 38 proc. rok do roku – utrzymała pozycję najpopularniejszego samochodu elektrycznego w Europie w okresie styczeń–sierpień 2025 r.
Źródło: JATO Dynamics