Chiński koncern motoryzacyjny BYD intensyfikuje działania w Europie, dążąc do umocnienia swojej pozycji na rynku pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jak poinformowała Maria Grazia Davino, dyrektor regionalna BYD na Niemcy, Szwajcarię, Polskę, Austrię oraz Czechy, do końca 2025 roku firma będzie obecna w 1 000 punktach sprzedaży, a rok później liczba ta ma zostać podwojona.
Aby skutecznie konkurować, musimy być blisko europejskich klientów i zdobyć ich zaufanie.podkreśliła Davino podczas wydarzenia w
Frankfurcie.
BYD realizuje strategię długoterminowej obecności w Europie. Obecnie działa już w 29 krajach, a wkrótce otworzy swoją pierwszą fabrykę na kontynencie – na Węgrzech. Kolejne inwestycje obejmują planowaną fabrykę w Turcji. Producent rozważa ponadto budowę trzeciego zakładu: jedną z preferowanych lokalizacji jest w tym przypadku Hiszpania.
Wyniki sprzedaży pokazują dynamiczny rozwój firmy – w ciągu dziewięciu miesięcy 2025 roku BYD sprzedał w Europie 80 807 pojazdów, co oznacza ponad trzykrotny wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Sukces ten wynika z rozszerzenia oferty o samochody hybrydowe typu plug-in oraz w pełni elektryczne.