W pierwszym kwartale 2025 roku Audi zwiększyło przychody i sprzedaż samochodów elektrycznych, mimo spadku całkowitych dostaw i trudnych warunków gospodarczych. Firma kontynuuje ofensywę modelową i przyspiesza transformację w stronę elektromobilności.Audi odnotowało solidny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych, mimo globalnego spowolnienia i zaostrzonej konkurencji. W okresie od stycznia do marca 2025 roku dostarczyło 46 371 aut elektrycznych – o 30,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Szczególnie dynamiczne wzrosty odnotowano we Francji, Szwajcarii, Holandii, Norwegii i Niemczech.
false

© AudiPrzychody Grupy Audi wzrosły do 15,4 mld euro, co oznacza poprawę o 12,4% rok do roku. Zysk operacyjny wyniósł 537 mln euro. Mimo to zysk netto spadł do 630 mln euro (wobec 736 mln euro w I kw. 2024), a przepływy pieniężne netto pozostały ujemne i osiągnęły poziom -61 mln euro.
Łączna liczba dostarczonych pojazdów marek Audi, Bentley i Lamborghini spadła o 3,3 proc. do 388 756 sztuk. W przypadku motocykli Ducati spadek wyniósł 3,5 proc. Na rynku europejskim Audi zanotowało spadek dostaw o 3 proc., ale sprzedaż elektryków wzrosła tam o ponad 50 proc. W Niemczech marka zwiększyła całkowitą sprzedaż o 4,8 proc.
false

© AudiAudi intensyfikuje ofensywę modelową – do końca 2025 roku na rynek trafi dziesięć nowych modeli hybryd plug-in. Firma rozwija także ofertę aut elektrycznych w Chinach, gdzie dostawy spadły o 7 proc. W Szanghaju zaprezentowano pięć premier, w tym model A6L e-tron oraz pierwszy seryjny pojazd nowej submarki – Audi E5 Sportback.
Grupa Audi nadal zakłada, że w całym 2025 roku osiągnie przychody na poziomie od 67,5 do 72,5 miliarda euro. Marża operacyjna ma pozostać w przedziale 7–9 procent, a przepływy pieniężne netto mają wynieść między 3 a 4 miliardy euro. Ze względu na dużą zmienność rynku, firma nie jest w stanie dokładnie przewidzieć wpływu nowych ceł importowych – zwłaszcza tych planowanych w USA – na swoje wyniki. Trwają również analizy dotyczące skutków finansowych tzw. porozumienia na rzecz przyszłości, zawartego w marcu 2025 r. między zarządem a radą zakładową Audi, które ma przyspieszyć transformację firmy i poprawić wydajność jej niemieckich zakładów. Ponieważ część ustaleń nadal jest dopracowywana, oba te czynniki nie zostały jeszcze uwzględnione w obecnej prognozie.