
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Audi zakończyło 2024 rok wynikiem blisko 1,7 miliona dostarczonych pojazdów na rynki światowe, co stanowi spadek o niemal 12% w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród dostarczonych samochodów znalazło się 164 tysiące modeli w pełni elektrycznych (-8%). Na wyniki wpłynęły trudne otoczenie gospodarcze, ograniczona dostępność części oraz zaostrzona konkurencja rynkowa.
Rok 2024 był dla Audi etapem przejściowym, związanym z wprowadzaniem nowego portfolio modeli. Marka zaprezentowała m.in. elektryczne Audi Q6 e-tron i A6 e-tron oraz odświeżone modele spalinowe, takie jak Audi A5 i Q5. - Nasza strategia zakłada wprowadzenie ponad 20 nowych modeli w latach 2024–2025. Przekształcamy ofertę, by sprostać wymaganiom rynku – zapowiedział Gernot Döllner, prezes Audi.
Mimo tego trudne warunki gospodarcze – w tym stagnacja na wielu rynkach oraz brak jasnych regulacji dotyczących subsydiów dla pojazdów elektrycznych – wpłynęły na decyzje zakupowe klientów.
Audi zapowiada kontynuację odświeżania kluczowych modeli, takich jak Audi A7 i Q3, oraz rozwój oferty hybryd plug-in. Firma liczy, że elastyczna strategia obejmująca różnorodne rodzaje napędów pozwoli utrzymać pozycję na rynku premium, mimo trwających wyzwań gospodarczych.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów