
Jetour wchodzi do Polski. Umowa z AADC podpisana
Chiński Jetour oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce – pierwszym rynku marki w Europie.
2 min
W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku firma Automobili Lamborghini dostarczyła 5 558 samochodów, generując przychody w wysokości 1 621 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Zysk operacyjny osiągnął rekordowy poziom 458 mln euro, a rentowność firmy w pierwszym półroczu 2024 roku była na poziomie aż 28,2 proc.
- Jesteśmy niezwykle dumni z osiągniętych rezultatów. Przechodzimy przez kluczową fazę, wspieraną największą inwestycją w historii firmy, której głównym celem jest rozszerzenie naszej oferty produktowej. Proces ten wymaga znacznych zasobów, ale jest niezbędny do utrzymania naszego wzrostu i zapewnienia, że Automobili Lamborghini pozostanie innowatorem i liderem w sektorze luksusowych samochodów supersportowych – podkreślił Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
W I półroczu 2024 najwięcej samochodów firma sprzedała w Stanach Zjednoczonych (1 621), a następnie w: Niemczech (595), Wielkiej Brytanii (514), Japonii (354), w Chinach, Hongkongu i Makau (337) oraz we Włoszech (268).
- Portfel zamówień pozostaje stabilny, z czasem oczekiwania na model Revuelto przekraczającym dwa lata. Zamówienia na Huracána obejmują cały cykl produkcyjny aż do planowanego zakończenia produkcji w grudniu. Urus SE, zaprezentowany w kwietniu na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej w Pekinie, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów, a zamówienia pokrywają około roczną produkcję – poinformowała firma w komunikacie.
pj
Chiński Jetour oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce – pierwszym rynku marki w Europie.
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie stawiają kolejny krok w stronę zeroemisyjnego transportu. Stołeczny przewoźnik podpisał umowę z Solaris Bus & Coach na dostawę 79 nowych autobusów elektrycznych. Kontrakt obejmuje 50 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric oraz 29 krótszych Urbino 12 electric.
Podczas gdy sprzedaż używanych samochodów osobowych w Polsce spada, segment dostawczaków, dużych aut wieloosobowych i pick-upów notuje wyraźny wzrost. Według danych Aures Holdings, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku sprzedano w Polsce 130,8 tys. takich pojazdów – o 11,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, cały rynek wtórny zanotował spadek o 3,3 proc.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów