
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku firma Automobili Lamborghini dostarczyła 5 558 samochodów, generując przychody w wysokości 1 621 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Zysk operacyjny osiągnął rekordowy poziom 458 mln euro, a rentowność firmy w pierwszym półroczu 2024 roku była na poziomie aż 28,2 proc.
- Jesteśmy niezwykle dumni z osiągniętych rezultatów. Przechodzimy przez kluczową fazę, wspieraną największą inwestycją w historii firmy, której głównym celem jest rozszerzenie naszej oferty produktowej. Proces ten wymaga znacznych zasobów, ale jest niezbędny do utrzymania naszego wzrostu i zapewnienia, że Automobili Lamborghini pozostanie innowatorem i liderem w sektorze luksusowych samochodów supersportowych – podkreślił Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
W I półroczu 2024 najwięcej samochodów firma sprzedała w Stanach Zjednoczonych (1 621), a następnie w: Niemczech (595), Wielkiej Brytanii (514), Japonii (354), w Chinach, Hongkongu i Makau (337) oraz we Włoszech (268).
- Portfel zamówień pozostaje stabilny, z czasem oczekiwania na model Revuelto przekraczającym dwa lata. Zamówienia na Huracána obejmują cały cykl produkcyjny aż do planowanego zakończenia produkcji w grudniu. Urus SE, zaprezentowany w kwietniu na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej w Pekinie, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów, a zamówienia pokrywają około roczną produkcję – poinformowała firma w komunikacie.
pj
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów