1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Jesteśmy gotowi do wprowadzania niezbędnych zmian
Wywiady

Jesteśmy gotowi do wprowadzania niezbędnych zmian

Martin Sander, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową: Wierzymy, że pojazdy elektryczne to przyszłość motoryzacji. Naszym celem jest rozwijanie tej technologii, aby była dostępna i przystępna dla szerokiego grona klientów.
Zobacz także Budowa sieci ładowania to długoterminowe wyzwanie Chcemy, by Jetour stał się rozpoznawalną marką w Polsce Nie tylko rynek zbytu. Europa musi zbudować własną elektromobilność

Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR: Jak Volkswagen reaguje na niedawne wprowadzenie przez administrację prezydenta Trumpa taryf celnych na samochody i zagraniczne części wwożone do USA?

Martin Sander, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową: Oczywiście jesteśmy na nie przygotowani. Byliśmy świadomi, że taka sytuacja może się zdarzyć, więc nie jest ona dla nas zaskoczeniem. Mamy plan, aby dalej prowadzić biznes i poradzić sobie z tym wyzwaniem.

Może pan zdradzić, na czym polega ten plan?

Niestety, nie mogę wyjawić jego szczegółów, ale zapewniam, że poradzimy sobie z tą nową sytuacją. To wszystko, co dziś mogę na ten temat powiedzieć.

false ©Volkswagen
© Volkswagen

W takim razie przejdźmy od Ameryki do Chin. Jak Volkswagen postrzega problem konkurencji ze strony chińskich producentów samochodów?

W stosunku do konkurentów z Chin mamy dwie strategie. Z jednej strony jesteśmy liderem w tradycyjnym segmencie motoryzacyjnym, z drugiej - rozwijamy naszą ofertę w segmencie nowych technologii, takich jak pojazdy elektryczne.

Nasza strategia w Chinach polega na dostosowaniu modeli do rynku chińskiego, współpracy z chińskimi partnerami oraz rozwijaniu produkcji lokalnej w Chinach. Wdrażamy strategię "w Chinach, dla Chin".

W Europie traktujemy chińską konkurencję bardzo poważnie i jesteśmy przekonani, że dzięki naszej obecności w Chinach i silnym partnerstwom będziemy konkurencyjni.

Czy Volkswagen zamierza wprowadzić chińskie modele do Europy?

Nie mamy takich planów. Skupiamy się na rozwijaniu naszego europejskiego portfolio produktów, które są dostosowane do potrzeb lokalnych konsumentów. Wykorzystujemy natomiast nasze doświadczenie i technologię z rynku chińskiego w produktach europejskich.

Generalnie, działania Volkswagena w obliczu konkurencji polegają na analizie wszystkich aspektów naszej działalności. Jesteśmy gotowi do wprowadzania niezbędnych zmian, skupiamy się również na poprawie umiejętności i redukcji kosztów.

Jakie są plany Volkswagena odnośnie rozwoju pojazdów elektrycznych?

Wierzymy, że pojazdy elektryczne to przyszłość motoryzacji. Są bardziej efektywne i przyjazne dla środowiska. Jesteśmy bardzo zaangażowani w ich rozwój. Naszym celem jest rozwijanie tej technologii, aby była dostępna i przystępna dla szerokiego grona klientów. Modele, takie jak ID.3 czy ID.7, cieszą się dużym uznaniem. Planujemy również wprowadzenie nowych modeli, które będą w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy zwiększać dostępność elektrycznej mobilności.

Czy Tesla stanowi dla Volkswagena istotną konkurencję?

Tesla była pionierem w dziedzinie pojazdów elektrycznych, ale jesteśmy przekonani, że nasze produkty są konkurencyjne pod względem jakości, zasięgu i technologii. Takie modele jak ID.3 oferują znakomite osiągi i są dobrze przyjmowane przez klientów.

false ©Volkswagen
© Volkswagen

A co z infrastrukturą ładowania, która wydaje się być piętą achillesową elektromobilności?

Inwestujemy w rozwój infrastruktury ładowania, aby wspierać naszych klientów i ułatwić im korzystanie z pojazdów elektrycznych. Współpracujemy z partnerami, aby zapewnić szeroką dostępność stacji ładowania.

Jak w takim razie widzą Państwo przyszłość hybryd typu plug-in?

Hybrydy plug-in będą odgrywać istotną rolę w okresie przejściowym między silnikami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi. Dlatego wprowadzamy nowe modele hybrydowe, które oferują znakomity zasięg elektryczny i są liderami na rynku europejskim.

Odbyliśmy wirtualną podróż do USA i Chin, oraz ogólnie po Europie, przejdźmy zatem na koniec do Polski. Jak ocenia Pan pozycję Volkswagena na polskim rynku?

Muszę przyznać, że nie jesteśmy w pełni zadowoleni z naszej obecnej pozycji w Polsce. Chcemy być tutaj liderem, tak jak w innych krajach europejskich, dlatego pracujemy nad tym, aby poprawić sytuację Volkswagena na polskim rynku. W tej kwestii obserwujemy dynamiczny rozwój marki. Nasze wysiłki przynoszą pożądany efekt, a to świetna wiadomość zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów.

Dziękuję za rozmowę.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Elektryfikacja LCV to nie marketing. Musimy nauczyć klientów, jak naprawdę z niej korzystać#1
Przeczytaj

Elektryfikacja LCV to nie marketing. Musimy nauczyć klientów, jak naprawdę z niej korzystać

Zakaria Zeghari, Renault, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu, jednostka biznesowa LCV: Nie chcemy sprzedawać elektrycznych dostawczaków za wszelką cenę. Elektryfikacja ma sens tylko wtedy, gdy utrzymuje wydajność biznesu i koszt całkowity jest racjonalny. Naszym zadaniem nie jest reklama, lecz edukacja – wsłuchanie się w działalność klientów i pokazanie im, które elementy floty faktycznie można zelektryfikować. Czasem wystarczy zacząć od 10–15 proc., ale ktoś musi im to powiedzieć.

Solaris szykuje nową fabrykę i rusza do USA#2
Przeczytaj

Solaris szykuje nową fabrykę i rusza do USA

Agata Stańda, prezes Solaris Bus & Coach: Nasze plany rozwojowe muszą iść w parze z rozbudową zaplecza produkcyjnego. Jeśli chodzi o autobusy międzymiastowe i potrzebę zwiększenia zdolności produkcyjnych, jesteśmy w trakcie procesu wyboru lokalizacji pod nową fabrykę. W przypadku kontraktów dla USA i Kanady – pierwsze pojazdy powstaną w Polsce, ale docelowo planujemy uruchomienie produkcji także na terenie USA, gdzie Grupa CAF posiada już fabrykę pojazdów szynowych.

Popyt na auta używane wciąż nas zaskakuje#3
Przeczytaj

Popyt na auta używane wciąż nas zaskakuje

Karolina Topolová, dyrektor generalna i prezes Aures Holdings, właściciela marek AAA Auto i Mototechna: To był najlepszy trzeci kwartał w historii Aures Holdings. Sprzedaliśmy ponad 86 tysięcy samochodów w dziewięć miesięcy i widzimy, że popyt na auta używane wciąż rośnie. Klienci coraz częściej traktują samochód jako praktyczne narzędzie, nie symbol statusu, a rosnąca liczba rodzin decyduje się na drugie czy trzecie auto.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów