1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Brak dopłat do leasingu EV odczują wszyscy
Komentarze ekspertów

Brak dopłat do leasingu EV odczują wszyscy

2 min

Michał Markiewicz, dyrektor ds. rozwoju biznesu w PKO Leasing, ekspert Związku Polskiego Leasingu: Wyczerpanie środków w programie „Mój elektryk” może wpłynąć na potencjalne decyzje zakupowe klientów, którzy rozważają zakup samochodu elektrycznego. To przesunięcie w czasie decyzji zakupowej, będzie wyraźnie odczuwalne przez wszystkie strony zaangażowane w proces dystrybucji i finansowania pojazdów: producentów, dealerów, finansujących. Samochody, które pozostają obecnie na stockach dealerskich mogą sprzedawać się dużo trudniej, a z początkiem roku dotknie je problem „poprzedniego rocznika”.
Zobacz także Oprogramowanie – brakujące ogniwo elektromobilności Zwrot zapłaconego podatku VAT jako świadczenie nienależne „NaszEauto” – kto skorzysta ze zwolnienia z PIT?
false ©

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na najważniejszą, pod względem biznesowym, część komunikatu wystosowanego przez NFOŚiGW – wyczerpanie środków w programie „Mój elektryk” nie oznacza, że pojazdy zarejestrowane w II połowie 2024 roku. nie będą mogły być objęte dofinansowaniem. Intepretując tę informację, należy przyjąć, że wnioski o dotację nie będą składane na etapie zawierania umowy leasingowej, a najwcześniej na początku 2025 roku.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Oczywiście ma to swoje konsekwencje – może wpłynąć na potencjalne decyzje zakupowe klientów, którzy rozważają zakup samochodu elektrycznego. To przesunięcie w czasie decyzji zakupowej, będzie wyraźnie odczuwalne przez wszystkie strony zaangażowane w proces dystrybucji i finansowania pojazdów: producentów, dealerów, finansujących. Samochody, które pozostają obecnie na stockach dealerskich mogą sprzedawać się dużo trudniej, a z początkiem roku dotknie je problem „poprzedniego rocznika”. 

Dużym wyzwaniem dla branży jest niestabilność i niepewność otoczenia biznesowego w perspektywie długoterminowej, co przekłada się na ograniczone zaufanie do wartości rezydualnej samochodów elektrycznych. Jakiekolwiek ruchy ograniczające popyt z całą pewnością nie pomagają w stabilizowaniu sytuacji. Pozostaje liczyć na to, że decyzje podjęte dziś, nie będą istotnie rzutować na rozwój elektromobilności w Polsce. Wiele jednak zależy od tego jak szybko i w jakiej odsłonie zostanie wznowiony program „Mój elektryk”.

Źródło: ZPL

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Gradobicie a odpowiedzialność przechowawcy#1
Przeczytaj

Gradobicie a odpowiedzialność przechowawcy

Maciej Krotoski, adwokat, partner zarządzający Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni: Zanim dealerzy samochodowi otrzymają pojazdy i będą mogli rozpocząć ich dystrybucję często znajdują się one w posiadaniu podmiotu trzeciego (przechowawcy), który odbiera pojazdy od importera i następnie przekazuje je dealerowi w celu dalszej sprzedaży. Problem pojawia się w sytuacji, gdy przechowywany pojazd ulega uszkodzeniu z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Dieselgate: lepiej późno niż wcale?#3
Przeczytaj

Dieselgate: lepiej późno niż wcale?

Dawid Marszałek, prezes Stowarzyszenia Osób Poszkodowanych: Po latach przeciągania sprawy wreszcie zapadła decyzja dotycząca afery dieselgate. Chodzi o kłamstwa Volkswagena, którymi przez lata karmiono klientów w kampaniach reklamowych. Wczorajsza ugoda między UOKiK-iem a Volkswagen Group Polska kończy jeden z najgłośniejszych procesów konsumenckich ostatnich lat. Kara? Zamiast zapowiadanych ponad 120 milionów złotych – koncern zapłaci niespełna 74 miliony.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów