Volkswagen konsekwentnie przekształca swoje zakłady produkcyjne. Emden to trzecia fabryka koncernu – obok Zwickau i Drezna – która produkuje wyłącznie samochody elektryczne. W ostatnich latach zainwestowano w nią ponad miliard euro. Uroczystość przekazania Volkswagena ID.7 Tourer w Emden odbyła się z udziałem premiera Dolnej Saksonii Olafa Liesa oraz członków zarządu Volkswagena – Martina Sandera i Kaia Grünitza.
Rodzina ID. weszła na rynek we wrześniu 2020 roku wraz z premierą modelu ID.3. Kolejne lata przyniosły SUV-a ID.4, jego sportową odmianę ID.5 oraz elektrycznego mikrobusu ID. Buzz. Najnowszymi członkami gamy są ID.7 oraz ID.7 Tourer – ten ostatni był najczęściej rejestrowanym pojazdem elektrycznym w Niemczech w pierwszej połowie 2025 roku.
Koncern zapowiada dalszą ofensywę elektryczną. W 2026 roku na rynek trafi kompaktowy Volkswagen ID.2all w cenie poniżej 25 tys. euro, a rok później – budżetowy model ID. Every1 za ok. 20 tys. euro.
Cel jest jasny: Volkswagen chce umożliwić wszystkim dostęp do elektromobilności – przystępnej cenowo, niezawodnej i zrównoważonejpowiedział Sander.
Zwrócił jednak uwagę na potrzebę wsparcia ze strony państwa.
Potrzebujemy jasnego sygnału i ukierunkowanych środków, aby przełamać sceptycyzm prywatnych nabywców. Dziś większość rejestracji to zakupy instytucjonalne, które korzystają z ulg podatkowychpodsumował