
Toyota Proace we flocie Polenergii Fotowoltaiki
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
2 min
Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), w pierwszej połowie 2024 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano łącznie 712 637 nowych samochodów elektrycznych na baterie (BEV). Oznacza to skromny wzrost o 1,3 proc. w porównaniu z takim samym okresem poprzedniego roku. Jak jednak zwraca uwagę organizacja Transport & Environment (T&E), gdyby z podsumowania wyłączyć rynek niemiecki, wzrost w segmencie aut elektrycznych w UE wyniósłby 9,4 proc.
Jak twierdzą eksperci T&E, to nagłe zniesienie dopłat do zakupu elektryków przyczyniło się do 16,4 proc. spadku rejestracji tych aut w Niemczech w pierwszej połowie 2024 roku. Ich zdaniem stabilne i wspierające otoczenie regulacyjne jest zaś kluczem do uniknięcia stagnacji i zablokowania inwestycji.
T&E wezwał więc niemieckich ustawodawców do naśladowania belgijskiej polityki dotyczącej aut służbowych. W kraju tym bowiem wprowadzono atrakcyjne stawki amortyzacji dla samochodów elektrycznych, a zarazem stopniowo wycofywana jest amortyzacja dla silników spalinowych. W rezultacie sprzedaż BEV w Belgii wzrosła o 48 proc. w pierwszej połowie roku.
Lucien Mathieu, dyrektor ds. samochodów w T&E, powiedział:
„Niemcy są chorym człowiekiem Europy, jeśli chodzi o samochody elektryczne. Tymczasem rynki, które mają silne, przewidywalne zachęty dla pojazdów elektrycznych, czerpią z tego korzyści. Niemieccy prawodawcy z CDU w Brukseli powinni przestać próbować osłabić cel UE na 2035 r. i zamiast tego faktycznie promować pojazdy elektryczne".
Jak podkreślają eksperci Transport &Environment, w pierwszej połowie 2024 r. liczba rejestracji nowych aut elektrycznych wzrosła na rynkach o sprzyjającym otoczeniu regulacyjnym.:
Według analizy przeprowadzonej przez T&E, podczas gdy liczba rejestracji elektryków w UE pozostała stabilna, średni udział BEV nieznacznie spadł do 12,5 proc. (z 12,9 proc. w pierwszej połowie 2023 r.). Jednak w pozostałej części UE (z wyłączeniem Niemiec) udział BEV w rynku wzrósł do 12,5 proc. w pierwszej połowie 2024 r. (z 12,0 proc. w pierwszej połowie 2023 r.).
Oprac. PJ
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Mamy przyjemność uczestniczyć w polskim debiucie chińskiej marki Chery, należącej do państwowego koncernu Chery Holding. Za sieć sprzedaży i serwis odpowiada spółka Omoda Auto Poland, a do końca br. w Polsce będzie 30 punktów dealerskich Chery. Sprzedaż w Polsce zaczyna się od dwóch modeli – to SUV-y Chery Tiggo 7 oraz Tiggo 8.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) składa kolejne zamówienie na elektryczne autobusy przegubowe Solaris. Umowa ramowa, po pierwszej partii 50 autobusów Urbino 18 electric, zakłada dostarczenie 270 kolejnych pojazdów w tej samej wersji.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów