
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Paweł Janas
2 min
3,9 miliarda euro przychodu, niemal 147 tysięcy dostarczonych aut (plus 5,9%)i rekordowy wzrost sprzedaży modeli elektrycznych – tak wygląda bilans firmy SEAT-a S.A. za pierwszy kwartał 202 roku. Największe powody do zadowolenia dała Cupra, która osiągnęła najlepszy wynik w swojej historii i odpowiada za ponad połowę całkowitej sprzedaży grupy.
Wzrost dostaw pokazuje siłę naszej ofensywy modelowej i potwierdza, że strategia długoterminowa działa. Markus Haupt, szef Seata i Cupry.
Od stycznia do marca bieżącego roku marka Cupra sprzedała 78 300 samochodów, co oznacza skok aż o 38,3% rok do roku. Marzec przyniósł absolutny rekord – 34 900 aut trafiło do klientów. Liderem pozostaje model Formentor (26 00 szt.), ale nowy SUV Terramar nie zostaje daleko w tyle z wynikiem 17 800.
Rośnie też udział elektryków – już niemal co czwarta sprzedana Cupra to model na prąd. Największą uwagę przyciągają modele Born i nowość: w pełni elektryczny SUV Tavascan. To właśnie dzięki nim sprzedaż BEV-ów w całym SEAT S.A. podskoczyła o imponujące 9 ,3%, osiągając 37 700 sztuk.
Nie wszystko jednak idzie gładko. Zysk operacyjny hiszpańskiej firmy spadł do zaledwie milionów euro (rok wcześniej było to 226 mln euro), głównie ze względu na unijne cła na elektrycznego Tavascana produkowanego w Chinach oraz spadek marż na autach elektrycznych.
Marka Seat, obchodząca w tym roku 7 -lecie, dostarczyła klientom w I kwartale 202 roku 68 400 aut. Prym wiodą modele: Ibiza (24 000 szt.) i Arona (20 000), które jeszcze w tym roku mają przejść lifting.
Firma szykuje się na trudny rok.
Stawiamy na marżę, kontrolę kosztów i pełne wykorzystanie potencjału elektromobilnościPatrik Andreas Mayer, CFO SEAT-a S.A.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów