Sieć dealerska Xpeng rośnie w Polsce szybciej niż pierwotnie zakładano. Marka zapowiada wejście do kolejnych miast i przygotowuje rynek na debiut swojego najnowszego modelu. Na razie nie chodzi tylko o sprzedaż aut, ale o coś, co zdaniem producenta ma zmienić sposób kontaktu kierowców z technologią.Co Xpeng szykuje w Polsce?
Po Warszawie (kwiecień) i Poznaniu (październik), jeszcze w 2025 roku Xpeng otworzy kolejne salony m.in. we Wrocławiu, Katowicach, Gdańsku i Bydgoszczy. W każdej z tych lokalizacji kluczowe będzie nie tylko kupowanie aut, lecz doświadczenie technologii: jazdy testowe, prezentacje systemów opartych na AI, wsparcie posprzedażowe i serwis.
false

© XpengProducent rozwija sieć sprzedaży głównie przez lokalnych dealerów. Nie mają oni jedynie sprzedawać aut, lecz także pomóc klientom zrozumieć, jak korzystać z nowych funkcji opartych na oprogramowaniu, które może być aktualizowane zdalnie. Dealerzy będą też prowadzić wydarzenia i działania wokół marki, aby ułatwiać użytkownikom wejście w tę technologię.
false

© XpengJak podkreśla Witold Wcisło, dyrektor zarządzający Inchcape Polska, polski rynek „nie szuka już tylko alternatywy dla silnika spalinowego, ale samochodu, który potrafi się uczyć i rozwijać wraz z kierowcą”. To dlatego rozbudowa sieci ma nastąpić szybciej — nie jako zwiększanie liczby punktów sprzedaży, ale miejsc kontaktu z technologią.
false

© XpengPolska coraz bliżej debiutu Xpeng P7+
Rozwój sieci jest przygotowaniem do premiery modelu XPENG P7+, która ma nastąpić w pierwszej połowie 2026 roku. Samochód wprowadzi nową generację architektury oprogramowania Xpeng, z możliwością płynnych aktualizacji, rozbudowanych systemów wsparcia kierowcy oraz ultraszybkiego ładowania 5C (w wersji EREV – ok. 400 km realnego zasięgu na samej baterii).
false

© XpengWyniki na świecie i w Polsce
We wrześniu 2025 r. Xpeng dostarczył na całym świecie 41 581 elektrycznych samochodów z zaawansowanym oprogramowaniem. To prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej i o 10% więcej niż w sierpniu, a przy tym pierwszy raz firma przekroczyła poziom 40 tys. aut miesięcznie. W całym trzecim kwartale do klientów trafiło 116 007 pojazdów, czyli o 149% więcej niż rok wcześniej. Licząc od początku roku do końca września, marka wydała już 313 196 samochodów – ponad trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2024 r.
W Polsce - od kwietniowego debiutu Xpenga w naszym kraju do końca października - wydziały komunikacji zarejestrowały 44 elektryczne auta tej chińskiej marki.
Źrdłom Xpeng i IBRM Samar (rejestracje w Polsce)