Alfa Romeo Junior rozpoczęła rynkową karierę od afery. Samochód narodził się w 2024 roku jako Alfa Romeo Milano, ale w związku z obowiązującymi we Włoszech przepisami dotyczącymi dziedzictwa narodowego jej nazwę szybko zmieniono na Junior.
Alfa Romeo Junior – popularność benzyniaka i elektryka w Polsce
Alfa Romoe Junior z benzynowym silnikiem czy z elektrycznym napędem? Łatwo domyślić się, że polscy kierowcy częściej wybierają spalinową odmianę. Jednak żeby zweryfikować dokładnie sprzedaż włoskiego modelu skorzystaliśmy z danych analizowanych przez IBRM Samar i zgromadzonych w aplikacji Mototrendy Pro+.
Na ich podstawie wiemy, że w okresie styczeń-październik 2025 roku polscy kierowcy kupili łącznie 707 egzemplarzy Alfy Romeo Junior. W tej liczbie zawiera się 546 sztuk hybrydy oraz 161 egzemplarzy bezemisyjnej Alfy Romeo Junior Elettrica. Test takiego auta ze 156-konnym silnikiem przeczytacie na autokatalog.pl.
Alfa Romeo Junior – koszty zakupu poszczególnych wersji silnikowych
Alfa Romeo Junior w benzynowej wersji występuje z pięcioma specyfikacjami do wyboru, a bezemisyjna Alfa Romeo Junior Elettrica dostępna jest w jednej z czterech wersji wyposażeniowych. W przypadku spalinowej odmiany koszty zakupu startują od 133 800 zł, a elektryczne wydanie to wydatek minimum 173 200 zł.
Alfa Romeo Junior z benzynowym silnikiem 1.2 zawsze ma 145 KM, ale za to auto występuje z napędem na przednie koła bądź jako 4x4 (Q4). Z jednostką współpracuje dwusprzęgłowa przekładnia. Z kolei w przypadku elektrycznej odmiany do wyboru są dwie wersje mocy – 156 KM lub 280 KM. W tym przypadku auto występuje tylko z napędem na dwa koła.
Alfa Romeo Junior – zarówno w wersji hybrydowej, jak elektrycznej – może mieć na pokładzie szereg elementów, które dostępne są w opcjonalnym wyposażeniu. Dzięki nim można poprawić zarówno komfort użytkowania pojazdu, jak i jego wygląd.