
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
W okresie od stycznia do września 2024 roku SEAT S.A. wypracował zysk operacyjny na poziomie 415 milionów euro, co oznacza spadek o 17,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Przychody firmy wyniosły 10,5 miliarda euro, co stanowi 3% spadek. Jak zauważają analitycy, kluczowym czynnikiem wpływającym na te wyniki były intensywne inwestycje w rozwój elektromobilności oraz nowe modele marki Cupra.
Cupra, która zyskała na znaczeniu w ofercie SEAT-a, dostarczyła 179 100 pojazdów, co przekłada się na 5,3% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku 2023. Dodatkowo, marka Seat również odnotowała pozytywne wyniki, dostarczając 242 900 samochodów, co oznacza wzrost o 9,6%. Łączny wolumen dostaw firmy SEAT S.A. wzrósł o 7,7%, osiągając 422 100 egzemplarzy.
W swoim wystąpieniu Wayne Griffiths, dyrektor generalny SEAT i CUPRA, zaznaczył, że rok 2024 był przełomowy dla rozwoju marki Cupra, która wzbogaciła swoje portfolio o nowe modele elektryczne i hybrydowe. Griffiths podkreślił także, że transformacja w kierunku elektromobilności to kluczowy kierunek działania firmy.
Jak twierdzi firma, pomimo trudności związanych z konkurencją na rynku motoryzacyjnym, SEAT S.A. utrzymuje stabilną pozycję, a nadchodzące miesiące mogą przynieść dalszy wzrost, szczególnie dzięki nowym produktom oraz rosnącemu zainteresowaniu pojazdami elektrycznymi. Również w kontekście przyszłości, wiceprezes ds. finansów, Patrik Mayer, wskazał na dążenie do stabilności zysku operacyjnego oraz rentowności sprzedaży, co ma być fundamentem rozwoju zrównoważonego modelu biznesowego.
Cupra, jako marka, zyskuje na znaczeniu, notując najlepsze wyniki w swojej historii. Szczególnie wyróżnia się model Formentor, który pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem w ofercie SEAT S.A. Na rynku europejskim marka umacnia swoją pozycję, zwłaszcza w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Oprac. PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów