#1Leasing coraz ważniejszy dla rynku ubezpieczeń
Firmy leasingowe przekazały w 2024 roku do zakładów ubezpieczeń 7,8 mld zł składek – wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. W 2025 r. kwota ta może przekroczyć 8,5 mld zł.
2 min

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przedstawił do konsultacji nowy program wsparcia elektromobilności. Jego głównym celem jest redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zwiększenie liczby zeroemisyjnych pojazdów na polskich drogach. Program, finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), dysponuje budżetem ponad 1,6 miliarda złotych (373,75 miliona euro).
Nowy program przewiduje dofinansowanie w wysokości do 40 tysięcy złotych na jeden pojazd kategorii M1 (samochód osobowy). Wsparcie będzie można otrzymać na zakup, leasing lub wynajem długoterminowy nowego, zeroemisyjnego samochodu. W ramach tej kwoty przewidziano również dodatkowe bonusy - za złomowanie starego pojazdu spalinowego oraz dla osób o niskich dochodach. Jak w komunikacie podkreśla NFOŚiGW, to znacząco większe środki niż w dotychczasowym programie "Mój elektryk", w którym podstawowa dotacja wynosiła 18,75 tysiąca złotych, a dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny - 27 tysięcy złotych.
Zgodnie z zapowiedziami Funduszu, start nowego programu ma nastąpić do końca 2024 roku, a wypłata środków ma zostać przeprowadzona w dwóch etapach: 25 proc. puli do II kwartału 2025 roku, pozostałe 75 proc. do II kwartału 2026 roku.
Konsultacje społeczne projektu trwają od 18 do 29 listopada 2024 roku. NFOŚiGW poinformował, że zainteresowani mogą przesyłać uwagi na adres: [email protected], umieszczając w tytule wiadomości dopisek "Konsultacje społeczne 'Mój elektryk 2.0'".
Oprac. PJ
#1Firmy leasingowe przekazały w 2024 roku do zakładów ubezpieczeń 7,8 mld zł składek – wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. W 2025 r. kwota ta może przekroczyć 8,5 mld zł.
#2Unia Europejska od ponad dekady dyscyplinuje finansowo producentów samochodów za przekraczanie norm emisji CO₂. System kar jest w teorii prosty – za każdy gram przekroczenia normy płaci się 95 euro od każdego sprzedanego nowego samochodu. Jednak producenci nauczyli się wykorzystywać przepisy o tworzeniu tzw. wspólnych pul, dzięki czemu wielu z nich unika ogromnych opłat.
#3Seat Ateca FR to najbogatsza wersja wyposażeniowa hiszpańskiego SUV-a. Samochód dostępny jest zarówno w wersji benzynowej, jak i z silnikiem wysokoprężnym. Prześledziliśmy dokładnie cennik tego modelu i sprawdziliśmy poszczególne odmiany silnikowe oraz wyposażeniowe.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów








