
Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
2 min
W okresie od stycznia do czerwca 2024 roku firma Automobili Lamborghini dostarczyła 5 558 samochodów, generując przychody w wysokości 1 621 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Zysk operacyjny osiągnął rekordowy poziom 458 mln euro, a rentowność firmy w pierwszym półroczu 2024 roku była na poziomie aż 28,2 proc.
- Jesteśmy niezwykle dumni z osiągniętych rezultatów. Przechodzimy przez kluczową fazę, wspieraną największą inwestycją w historii firmy, której głównym celem jest rozszerzenie naszej oferty produktowej. Proces ten wymaga znacznych zasobów, ale jest niezbędny do utrzymania naszego wzrostu i zapewnienia, że Automobili Lamborghini pozostanie innowatorem i liderem w sektorze luksusowych samochodów supersportowych – podkreślił Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
W I półroczu 2024 najwięcej samochodów firma sprzedała w Stanach Zjednoczonych (1 621), a następnie w: Niemczech (595), Wielkiej Brytanii (514), Japonii (354), w Chinach, Hongkongu i Makau (337) oraz we Włoszech (268).
- Portfel zamówień pozostaje stabilny, z czasem oczekiwania na model Revuelto przekraczającym dwa lata. Zamówienia na Huracána obejmują cały cykl produkcyjny aż do planowanego zakończenia produkcji w grudniu. Urus SE, zaprezentowany w kwietniu na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej w Pekinie, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów, a zamówienia pokrywają około roczną produkcję – poinformowała firma w komunikacie.
pj
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków na zakup lub leasing zeroemisyjnych ciężarówek typ N2 i N3. Finansowanie programu, którego wartość to 2 mld zł zapewnione zostało z Funduszu Modernizacyjnego.
Już 62 proc. mikro i małych firm w Polsce poleca leasing jako formę finansowania – to o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy cenią przede wszystkim elastyczność, szybkość i niższe koszty w porównaniu z kredytem. Wciąż jednak ostrożnie podchodzą do elektromobilności i cyfrowych umów leasingowych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów