1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Rusza nabór wniosków na dofinansowanie na zeroemisyjne ciężarówki
Wiadomości

Rusza nabór wniosków na dofinansowanie na zeroemisyjne ciężarówki

2 min

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął nabór wniosków na zakup lub leasing zeroemisyjnych ciężarówek typ N2 i N3. Finansowanie programu, którego wartość to 2 mld zł zapewnione zostało z Funduszu Modernizacyjnego.
Zobacz także Floty w wynajmie długoterminowym rosną o 7,3 proc. Wypożyczalnie tracą klientów Rynek motoryzacyjny w UE: silne wzrosty aut elektrycznych i hybrydowych MAN TopUsed czyli drugie życie ciężarówki

Nabór wniosków prowadzonych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) dotyczy zakupu i leasingu elektrycznych aut dostawczych oraz ciężarowych typu N2 oraz N3. W ramach programu można nabyć pojazdy, które wykorzystują do napędu prąd zgromadzony w akumulatorach ładowanych zewnętrznie, a także energię elektryczną wytworzoną w ogniwach paliwowych bądź też mają jednostkę napedową, której cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych.

Dla kogo ten program?

Beneficjentami programu będą przedsiębiorcy, przy czym na każdego z nich może przypadać tylko jeden wniosek. Wartość dofinansowania złożonego przez jeden podmiot wraz z powiązanymi przedsiębiorstwami nie może przekroczyć 15 proc. budżetu określonego dla naboru.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Budżet programu wynosi 2 mld zł, a wnioski można składać w terminie 30.05.2025 r.-30.06.2029 r.

Program wsparcia inwestycji w zeroemisyjne ciężarówki jest elementem kompleksowej oferty Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla rozwoju zeroemisyjnego transportu ciężkiego. 31 marca uruchomiliśmy programy wsparcia dla rozwoju infrastruktury sieciowej i ładowania pojazdów ciężkich. Przyczyniają się one do transformacji polskiego sektora transportu, a tym samym do poprawy jakości powietrza oraz wzrostu jego konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Pozwolą również na realizację celów wskazanych w unijnym rozporządzeniu AFIR dotyczącym rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.Paweł Augustyn, zastępca prezesa zarządu NFOŚiGW

Zakres uzyskanego dofinansowania w przypadku zakupu i leasingu

Duże przedsiębiorstwo - do 30 proc.

Średnie przedsiębiorstwo - do 50 proc.

Mikro i małe przedsiębiorstwa - do 60 proc.

Koszty kwalifikowane pomniejszone o koszt inwestycji referencyjnej, nie więcej niż:

400 tys. zł na jeden pojazd elektryczny N2 (przy leasingu także nie więcej niż opłata wstępna)

750 tys. zł na jeden pojazd elektryczny N3 N2 (przy leasingu także nie więcej niż opłata wstępna)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów