
Dongfeng oficjalnie wkracza na polski rynek. Premiera trzech marek w Warszawie
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
2 min
Nabór wniosków prowadzonych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) dotyczy zakupu i leasingu elektrycznych aut dostawczych oraz ciężarowych typu N2 oraz N3. W ramach programu można nabyć pojazdy, które wykorzystują do napędu prąd zgromadzony w akumulatorach ładowanych zewnętrznie, a także energię elektryczną wytworzoną w ogniwach paliwowych bądź też mają jednostkę napedową, której cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych.
Beneficjentami programu będą przedsiębiorcy, przy czym na każdego z nich może przypadać tylko jeden wniosek. Wartość dofinansowania złożonego przez jeden podmiot wraz z powiązanymi przedsiębiorstwami nie może przekroczyć 15 proc. budżetu określonego dla naboru.
Budżet programu wynosi 2 mld zł, a wnioski można składać w terminie 30.05.2025 r.-30.06.2029 r.
Program wsparcia inwestycji w zeroemisyjne ciężarówki jest elementem kompleksowej oferty Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dla rozwoju zeroemisyjnego transportu ciężkiego. 31 marca uruchomiliśmy programy wsparcia dla rozwoju infrastruktury sieciowej i ładowania pojazdów ciężkich. Przyczyniają się one do transformacji polskiego sektora transportu, a tym samym do poprawy jakości powietrza oraz wzrostu jego konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Pozwolą również na realizację celów wskazanych w unijnym rozporządzeniu AFIR dotyczącym rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.Paweł Augustyn, zastępca prezesa zarządu NFOŚiGW
Duże przedsiębiorstwo - do 30 proc.
Średnie przedsiębiorstwo - do 50 proc.
Mikro i małe przedsiębiorstwa - do 60 proc.
400 tys. zł na jeden pojazd elektryczny N2 (przy leasingu także nie więcej niż opłata wstępna)
750 tys. zł na jeden pojazd elektryczny N3 N2 (przy leasingu także nie więcej niż opłata wstępna)
Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.
Już 62 proc. mikro i małych firm w Polsce poleca leasing jako formę finansowania – to o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy cenią przede wszystkim elastyczność, szybkość i niższe koszty w porównaniu z kredytem. Wciąż jednak ostrożnie podchodzą do elektromobilności i cyfrowych umów leasingowych.
Grupa PKO Leasing kreśli ambitne plany rozwoju opartego na trzech filarach: elektromobilności, rozwoju platformy Automarket.pl oraz transformacji technologicznej. Firma chce zostać liderem w finansowaniu zeroemisyjnego transportu i stworzyć kompleksowy ekosystem usług motoryzacyjnych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów