1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Hiszpania to kolejny, europejski rynek, na którym spadła sprzedaż Tesli
Wiadomości

Hiszpania to kolejny, europejski rynek, na którym spadła sprzedaż Tesli

Tesla notuje duże spadki sprzedaży na poszczególnych, europejskich krajach. Jednym z nich jest Hiszpania, w której modele amerykańskiej marki cierpią na mniejsze zainteresowanie, a tymczasem sprzedaż elektrycznych modeli innych producentów zwyżkuje.
Zobacz także Pracownicy Forda w Niemczech protestują przeciwko redukcji etatów Tesla model Y po liftingu. Debiut z problemami Dobry rok Mazdy. Prawdziwy test jednak dopiero przed nią

Według danych przekazanych przez agencję Reutersa (na podstawie raportu branżowej grupy ANFAC) mocno obniżyła się sprzedaż Tesli w Hiszpanii. W samym kwietniu amerykański producent dostarczył aż o 36 proc. nowych aut mniej niż w analogicznym miesiącu 2024 roku. W efekcie do klientów trafiło tylko 571 samochodów.

Tesla w Hiszpanii dołuje od początku 2025 roku

Zniżkowy trend trwa od początku 2025 roku. Okazuje się bowiem, że w pierwszych czterech miesiącach spadek zainteresowania Teslami wyniósł w Hiszpanii 17 proc. Tymczasem sprzedaż elektryków i pojazdów hybrydowych poprawiła się o 54 proc.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Bardzo zwiększyła się również popularność elektrycznych modeli chińskiej produkcji. Według raportu ANFAC największy wzrost sprzedaży odnotował BYD – 644 proc., popularność Omody poprawiła się o 346 proc., a MG o 80 proc.

Tesla – winna konkurencja i polityka

Za zmniejszenie zainteresowania Teslami w Hiszpanii przemawiają przede wszystkim dwa czynniki – konkurencja ze strony innych europejskich producentów oraz, a może przede wszystkim z racji coraz silniejszej obecności chińskich koncernów. Poza tym sytuacji nie poprawia polityczna działalność Elona Muska. Z tego powodu wiele osób rezygnuje z zakupu Tesli na rzecz elektrycznych samochodów innych marek.

Warto dodać, że w Polsce również Tesla nie ma dobrej passy. Według danych analizowanych przez IBRM Samar w pierwszym kwartale 2025 roku do klientów trafiło 1296 pojazdów amerykańskiej marki. W analogicznym okresie 2024 roku na Tesle znalazło się 1483 nabywców. To oznacza spadek zainteresowania o 12,61 proc.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów