
Drogi początek wakacji przy dystrybutorze
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
Tomasz Kamiński
2 min
Według danych przekazanych przez agencję Reutersa (na podstawie raportu branżowej grupy ANFAC) mocno obniżyła się sprzedaż Tesli w Hiszpanii. W samym kwietniu amerykański producent dostarczył aż o 36 proc. nowych aut mniej niż w analogicznym miesiącu 2024 roku. W efekcie do klientów trafiło tylko 571 samochodów.
Zniżkowy trend trwa od początku 2025 roku. Okazuje się bowiem, że w pierwszych czterech miesiącach spadek zainteresowania Teslami wyniósł w Hiszpanii 17 proc. Tymczasem sprzedaż elektryków i pojazdów hybrydowych poprawiła się o 54 proc.
Bardzo zwiększyła się również popularność elektrycznych modeli chińskiej produkcji. Według raportu ANFAC największy wzrost sprzedaży odnotował BYD – 644 proc., popularność Omody poprawiła się o 346 proc., a MG o 80 proc.
Za zmniejszenie zainteresowania Teslami w Hiszpanii przemawiają przede wszystkim dwa czynniki – konkurencja ze strony innych europejskich producentów oraz, a może przede wszystkim z racji coraz silniejszej obecności chińskich koncernów. Poza tym sytuacji nie poprawia polityczna działalność Elona Muska. Z tego powodu wiele osób rezygnuje z zakupu Tesli na rzecz elektrycznych samochodów innych marek.
Warto dodać, że w Polsce również Tesla nie ma dobrej passy. Według danych analizowanych przez IBRM Samar w pierwszym kwartale 2025 roku do klientów trafiło 1296 pojazdów amerykańskiej marki. W analogicznym okresie 2024 roku na Tesle znalazło się 1483 nabywców. To oznacza spadek zainteresowania o 12,61 proc.
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
Karol Kostrzewa objął stanowisko dyrektora generalnego Geely Polska. Do jego zadań należeć będzie wprowadzenie chińskiej marki na rynek oraz budowa jej pozycji w naszym kraju.
Volvo Cars sprzedało w czerwcu na świecie 62 858 aut – to o 12 procent mniej niż rok wcześniej. W I półroczu 2025 r. producent sprzedał 353 780 samochodów, o 9 procent mniej (r/r). Spadki odnotowano w segmencie modeli elektrycznych i hybryd plug-in.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów