1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Hiszpania to kolejny, europejski rynek, na którym spadła sprzedaż Tesli
Wiadomości

Hiszpania to kolejny, europejski rynek, na którym spadła sprzedaż Tesli

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

2 min

Tesla notuje duże spadki sprzedaży na poszczególnych, europejskich krajach. Jednym z nich jest Hiszpania, w której modele amerykańskiej marki cierpią na mniejsze zainteresowanie, a tymczasem sprzedaż elektrycznych modeli innych producentów zwyżkuje.
Zobacz także Motoryzacja w Polsce 2024: eksport hamuje, zatrudnienie spada Volvo odnotowało w kwietniu spadek sprzedaży i wartości akcji Audi z rosnącą sprzedażą aut elektrycznych na trudnym rynku

Według danych przekazanych przez agencję Reutersa (na podstawie raportu branżowej grupy ANFAC) mocno obniżyła się sprzedaż Tesli w Hiszpanii. W samym kwietniu amerykański producent dostarczył aż o 36 proc. nowych aut mniej niż w analogicznym miesiącu 2024 roku. W efekcie do klientów trafiło tylko 571 samochodów.

Tesla w Hiszpanii dołuje od początku 2025 roku

Zniżkowy trend trwa od początku 2025 roku. Okazuje się bowiem, że w pierwszych czterech miesiącach spadek zainteresowania Teslami wyniósł w Hiszpanii 17 proc. Tymczasem sprzedaż elektryków i pojazdów hybrydowych poprawiła się o 54 proc.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Bardzo zwiększyła się również popularność elektrycznych modeli chińskiej produkcji. Według raportu ANFAC największy wzrost sprzedaży odnotował BYD – 644 proc., popularność Omody poprawiła się o 346 proc., a MG o 80 proc.

Tesla – winna konkurencja i polityka

Za zmniejszenie zainteresowania Teslami w Hiszpanii przemawiają przede wszystkim dwa czynniki – konkurencja ze strony innych europejskich producentów oraz, a może przede wszystkim z racji coraz silniejszej obecności chińskich koncernów. Poza tym sytuacji nie poprawia polityczna działalność Elona Muska. Z tego powodu wiele osób rezygnuje z zakupu Tesli na rzecz elektrycznych samochodów innych marek.

Warto dodać, że w Polsce również Tesla nie ma dobrej passy. Według danych analizowanych przez IBRM Samar w pierwszym kwartale 2025 roku do klientów trafiło 1296 pojazdów amerykańskiej marki. W analogicznym okresie 2024 roku na Tesle znalazło się 1483 nabywców. To oznacza spadek zainteresowania o 12,61 proc.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów