Chiński koncern motoryzacyjny zaprezentował w stolicy flagowe modele z segmentu ekonomicznego, premium i luksusowego. Pierwsza sieć salonów już w budowie.W Warszawie odbyła się oficjalna premiera w Polsce trzech marek chińskiego koncernu Dongfeng Motor Group, w tym: czterech modeli marki Dongfeng i dwóch oddzielnych marek należących do koncernu Dongfeng (!). Firma AFG Motors, dystrybutor marki, zaprezentował łącznie siedem modeli z różnych segmentów cenowych, od ekonomicznych po luksusowe, obejmujących napędy elektryczne, hybrydowe i spalinowe.
false
Dongfeng Huge © IBRM SamarKażda z marek, które trafiają właśnie na polski rynek, jest wyraźnie zdefiniowana i skierowana do innej grupy klientów. Marka Dongfeng reprezentuje segment ekonomiczny, oferując przystępne cenowo samochody dla codziennego użytku, przeznaczone dla osób poszukujących „funkcjonalnych rozwiązań transportowych do pracy”. VOYAH to z kolei propozycja premium z zaawansowanymi technologiami i eleganckim designem, adresowana do wymagających klientów biznesowych. Najwyższy poziom reprezentuje M-HERO – to segment luksusowy stanowiący według przedstawicieli AFG Motors „prawdziwy potencjał Dongfeng" i pokazujący pełne możliwości technologiczne koncernu.
false
Voyah Dream © IBRM SamarJeśli chodzi o samą markę Dongfeng, podczas warszawskiej premiery zaprezentowano cztery modele, które wkrótce trafią do polskich salonów. Najmniejszy z nich, Dongfeng Box, to kompaktowy samochód elektryczny o mocy 95 KM z akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym, wyposażony w oświetlenie LED, skórzaną tapicerkę oraz elektrycznie sterowany i wentylowany fotel kierowcy. Samochód wzbudził duże zainteresowanie już na targach w Poznaniu, gdzie udało się sprzedać pierwsze egzemplarze w cenie 99 900 zł brutto.
false
Dongfeng Box © IBRM SamarInteresującą propozycją na tle dominujących SUV-ów jest Dongfeng Shine, sedan klasy średniej z silnikiem 1.5 turbo o mocy 195 KM, oferujący czterocylindrowy układ napędowy, skórzaną tapicerkę i nowoczesne wyposażenie. Model ten wypełnia niszę sedanów na rynku, gdzie przeważają crossovery i SUV-y. Ceny tego modelu także startują o 99 900 zł.
false
Dongfeng Shine © IBRM SamarPrawdopodobnie największe zainteresowanie wzbudzi Dongfeng Mage, SUV segmentu C, który według dystrybutora może stać się „koniem pociągowym biznesu" ze względu na popularność tego segmentu w Polsce. Samochód napędza silnik 1.5 turbo o mocy 195 KM, z siedmiobiegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową, a standardowe wyposażenie obejmuje elektryczne fotele, skórzaną tapicerkę i kamerę 360°. Cena detaliczna wynosi 123 900 zł brutto.
false
Dongfeng Mage © IBRM SamarNajwiększym przedstawicielem oferty spalinowej jest Dongfeng Huge, również z silnikiem 1.5 turbo, ale o mocy 204 KM, wyposażony w siedmiobiegową automatyczną skrzynię dwusprzęgłową. Ten większy od Mage model przeznaczony jest dla większych rodzin i wyróżnia się 19-calowymi felgami oraz – zdaniem przedstawicieli dystrybutora - wykończeniem bliskim markom premium. Cena tego modelu to 149 tys. zł.
false
Dongfeng Huge © IBRM SamarDodatkowo, podczas wydarzenia zaprezentowano wybrane modele z gamy luksusowej M-HERO (dostępny za 799 tys. zł) oraz premium VOYAH Dream (440 tys. zł), które mają stanowić „pokaz możliwości" technologicznych i designerskich koncernu Dongfeng. Dystrybutor wprowadził do oferty także model VOYAH Free (359 tys. zł), który był nieobecny podczas warszawskiej prezentacji aut ze stajni Dongfeng.
false
M-HERO © IBRM SamarPierwszy salon Dongfeng już działa w Warszawie przy ulicy Białowieskiej 6. Robert Żarkowski, zarządzający marką Dongfeng w ramach AFG Motors, zapowiedział rychłe otwarcie kolejnych punktów sprzedaży w Gdańsku, Rzeszowie, Kielcach i Radomiu.
Strategicznym partnerem finansowym marki Dongfeng w Polsce jest bank BNP Paribas. Partnerami ubezpieczeniowymi są Generali, Compensa i Allianz, które mają zapewnić kompleksową obsługę w zakresie ubezpieczeń pojazdów.
false
M-HERO © IBRM SamarJak podkreślił Jelte Ernst Antonie Vernooij, przedstawiciel Dongfeng odpowiedzialny za rozwój firmy w Europie Środkowej, koncern nie skupia się wyłącznie na pojazdach elektrycznych. „Wierzymy, że w następnych 5-10 latach samochody z nowymi źródłami energii i konwencjonalne pojazdy spalinowe będą odgrywać ważną rolę na rynku" - zaznaczył, co tłumaczy szeroki wachlarz oferowanych napędów.
Dongfeng to druga co do wielkości chińska firma motoryzacyjna z wieloletnim doświadczeniem zarówno w segmencie samochodów użytkowych, jak i osobowych. Koncern widzi w Polsce i Europie Środkowej strategiczny rynek dla swojej ekspansji międzynarodowej, a czwartkowa premiera (29 maja 2025 r.) oznaczać ma nowy rozdział na polskim rynku motoryzacyjnym, gdzie chińscy producenci coraz śmielej konkurują z europejskimi markami, oferując nowoczesne technologie w atrakcyjnych cenach.