
Płock stawia na wodorowe Solarisy
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Tomasz Kamiński
2 min
Według Reutersa należące do Grupy Volkswagena Audi podtrzymuje prognozy na cały 2025 rok. To efekt przychodów uzyskanych w pierwszym kwartale tego roku. W tym okresie wzrosły one o 12,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
W pierwszym kwartale 2025 roku przychody marki Audi wyniosły 15,43 mld euro, podczas gdy w 2024 roku wyniosły one 13,73 mld euro. To prawda, że na całym świecie firma sprzedała o 3,4 proc. pojazdów mniej niż przed rokiem, ale za to aż o 30,1 proc. wzrosło zainteresowanie elektrycznymi modelami Audi. To odwrotnie niż w przypadku Volvo Cars, które w pierwszym kwartale 2025 roku odnotowało zmniejszenie zainteresowania pojazdami tego typu.
Wzrost przychodu w pierwszym kwartale sprawił, że Audi nie zmieniło założeń w stosunku do przychodu w całym 2025 roku. Przedstawiciele marki liczą, że wyniesie on 67,5-72,5 mld euro.
To oznaczałoby wzrost przychodu w zestawieniu z 2024 rokiem, kiedy to wyniósł on 64,5 mld euro. Jednocześnie włodarze Audi zakładają marżę operacyjną na poziomie 7-9 proc.
Audi nie ma żadnych fabryk w Stanach Zjednoczonych. Tym samym musi liczyć się z wyższymi cenami aut sprzedawanych na tamtejszym rynku. Tutaj pojawia się problem, bowiem założenia dotyczące przychodu nie uwzględniają wpływu nowych stawek na sprzedaż aut marki Audi w USA.
Możliwe, że ta sytuacja ulegnie zmianie, bowiem jeszcze w tym roku zarząd marki ma podjąć decyzję o budowie fabryki na terenie USA. Możliwe, że będzie to zakład wytwarzający m.in. elektryczne modele.
Przyjrzymy się również bardzo uważnie samochodom elektrycznym, ponieważ jest to obszar, na którym nadal się skupiamy, również w USA.Juergen Rittersberger, CEO Audi AG.
Wiadomo natomiast, że w związku z nowymi taryfami celnymi marka już poniosła duże straty na amerykańskim rynku. Jednak to nie jedyny region, gdzie firma musi pogodzić się ze zmniejszoną sprzedażą pojazdów.
W Ameryce Północnej zainteresowanie modelami Audi zmniejszyło się o 2,1 proc. (48 599 sprzedanych pojazdów). Firma tłumaczy tę sytuację modernizacją wielu modeli, które są sprzedawane na tym kontynencie. Obniżka sprzedaży nie dotyczy tylko Meksyku, bo w miejscowości San Jose Chiapa zlokalizowano fabrykę Audi Q5 (to stąd pochodzą auta sprzedawane w USA).
Ze stratami Audi musi liczyć się także na chińskim rynku. W pierwszym kwartale 2025 roku firma dostarczyła w tym kraju 144 471 samochodów, a tym samym obniżka wyniosła 7 proc. W tym przypadku mniejsze zainteresowanie modelami Audi wynika głównie z dużej, rodzimej konkurencji.
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Najnowszy SUV Dacii, model Bigster, zwyciężył w ogólnopolskim plebiscycie Fleet Derby 2025 w kategorii Samochód hybrydowy (HEV). Z kolei Renault Master uzyskał najlepszy wynik w kategorii pojazdów do przewozu towarów o DMC do 3,5 tony z ekologicznym napędem spalinowym.
Nowy dyrektor generalny Stellamtis, Antonio Filosa, w pierwszym dniu urzędowania ogłosił nowy zespół kierownictwa koncernu. Składa się on z ekspertów Stelantisa działających w placówkach na całym świecie.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów