Według Reutersa należące do Grupy Volkswagena Audi podtrzymuje prognozy na cały 2025 rok. To efekt przychodów uzyskanych w pierwszym kwartale tego roku. W tym okresie wzrosły one o 12,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku.
Wzrost przychodu w pierwszym kwartale sprawił, że Audi nie zmieniło założeń w stosunku do przychodu w całym 2025 roku. Przedstawiciele marki liczą, że wyniesie on 67,5-72,5 mld euro.
To oznaczałoby wzrost przychodu w zestawieniu z 2024 rokiem, kiedy to wyniósł on 64,5 mld euro. Jednocześnie włodarze Audi zakładają marżę operacyjną na poziomie 7-9 proc.
Audi – w tych założeniach jest jedno ale…
Audi nie ma żadnych fabryk w Stanach Zjednoczonych. Tym samym musi liczyć się z wyższymi cenami aut sprzedawanych na tamtejszym rynku. Tutaj pojawia się problem, bowiem założenia dotyczące przychodu nie uwzględniają wpływu nowych stawek na sprzedaż aut marki Audi w USA.
Możliwe, że ta sytuacja ulegnie zmianie, bowiem jeszcze w tym roku zarząd marki ma podjąć decyzję o budowie fabryki na terenie USA. Możliwe, że będzie to zakład wytwarzający m.in. elektryczne modele.
Przyjrzymy się również bardzo uważnie samochodom elektrycznym, ponieważ jest to obszar, na którym nadal się skupiamy, również w USA.Juergen Rittersberger, CEO Audi AG.
Wiadomo natomiast, że w związku z nowymi taryfami celnymi marka już poniosła duże straty na amerykańskim rynku. Jednak to nie jedyny region, gdzie firma musi pogodzić się ze zmniejszoną sprzedażą pojazdów.
W Ameryce Północnej zainteresowanie modelami Audi zmniejszyło się o 2,1 proc. (48 599 sprzedanych pojazdów). Firma tłumaczy tę sytuację modernizacją wielu modeli, które są sprzedawane na tym kontynencie. Obniżka sprzedaży nie dotyczy tylko Meksyku, bo w miejscowości San Jose Chiapa zlokalizowano fabrykę Audi Q5 (to stąd pochodzą auta sprzedawane w USA).
Ze stratami Audi musi liczyć się także na chińskim rynku. W pierwszym kwartale 2025 roku firma dostarczyła w tym kraju 144 471 samochodów, a tym samym obniżka wyniosła 7 proc. W tym przypadku mniejsze zainteresowanie modelami Audi wynika głównie z dużej, rodzimej konkurencji.