
Toyota Proace we flocie Polenergii Fotowoltaiki
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Tomasz Kamiński
2 min
Honda to drugi co do wielkości producent samochodów w Japonii. Według informacji przekazanych przez agencję Reutersa w obecnym roku obrotowym, który zakończy się w marcu 2026 roku japoński koncern przewiduje spadek zysku na poziomie 59 proc.
Analitycy firmy spodziewają się, że dochód operacyjny wyniesie w tym okresie 500 mld jenów czyli ok 3,38 mld dolarów. Tymczasem w poprzednim roku dochód wyniósł 1,21 biliona jenów.
W Polsce w 2024 roku Honda sprzedała 4030 nowych samochodów osobowych. Wśród nich najpopularniejsza okazała się Honda HR-V (1607 szt.), na drugim miejscu uplasowała się Honda CR-V (1132 egzemplarze), a na trzecim - Honda ZR-V (609 szt.).
Ponadto Honda wstrzymała (prawdopodobnie na dwa lata) zaplanowaną w kwietniu 2024 roku budowę łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych w Ontario w Kanadzie. Wpływ na tę decyzję miały nie tylko nowe stawki celne, lecz także zmniejszone zainteresowanie elektrycznymi samochodami.
Przypomnijmy, że na początku tego roku zakończyły się rozmowy pomiędzy Hondą a Nissanem, które miały doprowadzić do fuzji tych dwóch koncernów. Wprawdzie nic z tego nie wyszło, ale obie firmy nadal współpracują w celu wspólnego wykorzystywania rozwiązań technicznych. Ma to pomóc w przeciwdziałaniu zagrożeniom ze strony firm EV, głównie w Chinach.
Chociaż branża motoryzacyjna znajduje się w bardzo trudnej sytuacji, z pewnością będziemy szukać nowych kierunków wzrostu poprzez partnerstwa strategiczne.Toshihiro Mibe, dyrektor generalny Hondy
Toshihiro Mibe dodał jeszcze, że od momentu zerwania w lutym 2025 roku rozmów z Nissanem nie było żadnych postępów, które pomogłyby w fuzji tych dwóch, japońskich koncernów samochodowych.
Polenergia Fotowoltaika powiększa flotę samochodów o Toyoty Proace City. Zakupione samochody mają umożliwić serwisantom oraz audytorom docieranie do klientów.
Mamy przyjemność uczestniczyć w polskim debiucie chińskiej marki Chery, należącej do państwowego koncernu Chery Holding. Za sieć sprzedaży i serwis odpowiada spółka Omoda Auto Poland, a do końca br. w Polsce będzie 30 punktów dealerskich Chery. Sprzedaż w Polsce zaczyna się od dwóch modeli – to SUV-y Chery Tiggo 7 oraz Tiggo 8.
Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) składa kolejne zamówienie na elektryczne autobusy przegubowe Solaris. Umowa ramowa, po pierwszej partii 50 autobusów Urbino 18 electric, zakłada dostarczenie 270 kolejnych pojazdów w tej samej wersji.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów