1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Fabryka aut Chery w Polsce? Nie mówimy nie
Wywiady

Fabryka aut Chery w Polsce? Nie mówimy nie

5 min

Eric Zheng, dyrektor zarządzający Chery Polska: Nie wykluczamy żadnej opcji. Polska jest znana z dobrze rozwiniętego łańcucha dostaw w przemyśle motoryzacyjnym, co czyni ją atrakcyjnym miejscem do potencjalnej lokalnej produkcji. Wiem, że inni producenci już zainwestowali tu w fabryki. Chcemy rozwijać naszą działalność w Europie i jeśli wyniki będą dobre, a udział w rynku będzie rósł, z pewnością w przyszłości zbadamy więcej możliwości lokalizacji. Już teraz mamy w Polsce spółkę zależną oraz centrum części zamiennych, które wspierają rozwój naszej działalności na miejscu.
Zobacz także Chińskie samochody w Polsce – różne drogi legalizacji Nie chcemy być najtańsi. Chcemy być najlepsi Moją misją jest odbudowanie udziałów w polskim rynku

Paweł Janas, samar.pl: Jakie są cele sprzedażowe Chery na pierwszy pełny rok działalności w Polsce?

Eric Zheng, dyrektor zarządzający Chery Polska: Stawiamy sobie ambitne cele – chcemy w niedługim czasie znaleźć się w pierwszej dziesiątce marek motoryzacyjnych w Polsce. Naszym priorytetem jest jednak zrównoważony rozwój. Regularnie przypominam zespołowi, jak ważne jest skoncentrowanie się na usługach posprzedażnych oraz zapewnieniu dostępności części zamiennych. W tym celu uruchomiliśmy już duże magazyny części w różnych krajach europejskich.

Przyznaję, że nadal jesteśmy na wczesnym etapie naszej obecności w Europie i każda nowa sytuacja czegoś nas uczy. Kluczowe jest dla nas słuchanie klientów i pokora. W porównaniu z dużymi europejskimi, koreańskimi czy japońskimi producentami, wciąż jesteśmy niewielkim graczem, który ma przed sobą długą drogę.

false ©Chery
© Chery

Rozpoczynacie sprzedaż w Polsce od dwóch modeli SUV – Tiggo 7 i Tiggo 8. Czy planujecie kolejne premiery w 2025 roku?

Obecnie wprowadzamy na rynek polski modele TIGGO 7 i TIGGO 8 – zarówno w wersjach spalinowych, jak i hybrydowych plug-in (PHEV). Każda z odmian PHEV oferuje wysokie osiągi, oparte na najnowszej technologii hybrydowej CHERY – systemie CSH (Chery Super Hybrid). Wkrótce nasza oferta poszerzy się o model TIGGO 9 oraz wersję hybrydową modelu TIGGO 4. To dopiero początek, ale wierzymy, że mamy potencjał, aby stać się jedną z czołowych marek nie tylko w Polsce, ale i na innych europejskich rynkach.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Nasza strategia opiera się na zdrowej konkurencji – nie koncentrujemy się na bezpośrednim rywalizowaniu z innymi, ale na odpowiadaniu na potrzeby klientów. Dostarczając niezmiennie wysoką jakość produktów i usług, chcemy oferować lepsze rozwiązania mobilności dla jak najszerszej grupy odbiorców.

Co uważa Pan za główny atut konkurencyjny Chery w Polsce – cenę, wyposażenie, finansowanie, gwarancję?

Naszą przewagą konkurencyjną jest kompleksowe podejście: atrakcyjna cena, zaawansowane wyposażenie, elastyczne opcje finansowania i solidny program gwarancyjny. Ale szczególną wagę przywiązujemy do obsługi posprzedażnej i dostępności części – chcemy, by klienci mieli pewność, że mogą na nas liczyć także po zakupie.

Czy rozważacie lokalną produkcję lub montaż pojazdów w Europie – być może w Polsce?

Nie wykluczamy żadnej opcji. Polska jest znana z dobrze rozwiniętego łańcucha dostaw w przemyśle motoryzacyjnym, co czyni ją atrakcyjnym miejscem do potencjalnej lokalnej produkcji. Wiem, że inni producenci już zainwestowali tu w fabryki. Chcemy rozwijać naszą działalność w Europie i jeśli wyniki będą dobre, a udział w rynku będzie rósł, z pewnością w przyszłości zbadamy więcej możliwości lokalizacji. Już teraz mamy w Polsce spółkę zależną oraz centrum części zamiennych, które wspierają rozwój naszej działalności na miejscu.

Jakie działania marketingowe planujecie, by zbudować rozpoznawalność marki Chery w Polsce?

Nasza strategia marketingowa w Polsce opiera się na wartościach marki: „Zrównoważenie, Technologia, Rodzina, Wspólnota”. Chcemy, by Chery było postrzegane jako „pierwszy globalny wybór dla rodzinnych użytkowników”. Stawiamy na zrównoważony rozwój na każdym etapie – od produkcji po użytkowanie pojazdu. Promujemy styl życia oparty na niskiej emisji, a nasza technologia, o której już wspomniałem wcześniej - Chery Super Hybrid (CSH) integruje wydajny napęd hybrydowy, zaawansowane baterie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Co jeszcze? Modele TIGGO 7 i TIGGO 8 to niezawodni towarzysze codzienności – przestronne, elastyczne, intuicyjne w obsłudze. Chcemy, by samochód był czymś więcej niż środkiem transportu – miał realne znaczenie emocjonalne. Dodatkowo, oferujemy rozbudowany ekosystem usług w Polsce – serwis posprzedażny, dostępność części oraz indywidualnie dopasowane opcje finansowania. Wszystko po to, by budować zaufanie i długoterminową relację z klientami.

Jak działa Wasze zaplecze techniczne i logistyka części zamiennych? Czy rzeczywiście dostarczacie części do dealerów w 24 godziny?

Dysponujemy magazynem części w okolicach Warszawy, który zaopatrywany jest bezpośrednio z naszych fabryk w Chinach. Nasz cel to stuprocentowe pokrycie potrzeb każdej wersji modelowej – obecnie realne pokrycie wynosi 97%. Standardowe części eksploatacyjne, takie jak klocki czy tarcze hamulcowe, dostarczane są w ciągu 24 godzin. Bardziej złożone elementy dostarczane są jak najszybciej, by zminimalizować czas oczekiwania klienta. Co więcej – jeśli w przyszłości nie uda nam się dotrzymać tego czasu dostawy, planujemy wprowadzenie dodatkowego systemu rekompensat, by utrzymać zadowolenie użytkowników.

Chery rozpoczęło sprzedaż w Polsce wspólnie z Grupą PGD, która otworzyła dwa salony – w Warszawie i Bielsku-Białej. Do końca roku ma działać 30 punktów sprzedaży i serwisu. Jakie są dalsze plany rozbudowy sieci dealerskiej? Czy planujecie obecność także w mniejszych miastach?

W 2026 roku planujemy rozbudować naszą sieć dealerską w Polsce do 45 salonów, przy czym zależy nam także na obecności w mniejszych miejscowościach, by zapewnić szeroką dostępność dla klientów z całego kraju.

Czy Chery planuje wprowadzenie w Polsce samochodów w pełni elektrycznych?

Po półtora roku działalności w Europie mogę powiedzieć, że samochody elektryczne – zarówno w pełni elektryczne, jak i hybrydy plug-in – stanowią już 65–70 procent naszych dostaw i zamówień. To znacznie więcej niż zakładane wcześniej 50 procent. Wyraźnie widać zmianę preferencji klientów – coraz częściej wybierają modele zelektryfikowane, rezygnując z tradycyjnych napędów spalinowych. Do końca tego roku udział pojazdów spalinowych w naszej sprzedaży w Europie jeszcze się zmniejszy. W naszej ofercie już teraz mamy konkurencyjne, sprawdzone modele elektryczne. Ich debiut w Polsce to już tylko kwestia właściwego momentu – dopasowanego do gotowości rynku i regulacji lokalnych.

Dziękuję za rozmowę

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów