Chery, jeden z największych chińskich producentów samochodów, zadebiutował w Polsce z nowoczesną gamą SUV-ów i alternatywnymi napędami. Nasz kraj jako pierwszy w Unii Europejskiej został wybrany przez producenta jako miejsce wprowadzenia marki do oficjalnej sprzedaży. Po premierze pod koniec czerwca Chery dynamicznie rozwija sieć dealerską, systematycznie ogłaszając kolejne salony i punkty serwisowe.
Z początkiem lipca do sieci Chery dołączyła Grupa Bemo, uruchamiając sprzedaż w placówce przy ul. Bukowskiej w Poznaniu. Jak podkreślają przedstawiciele polskiego dealera, Chery jest już 21. marką w jego portfolio, a współpraca z nowym chińskim producentem na polskim rynku wpisuje się w strategię dywersyfikacji oferty i wzmacniania relacji z importerami.
Wprowadzenie Chery do naszego portfolio to także dowód silnych relacji z importerami, które od lat budujemy w oparciu o zaufanie i wspólne cele.poinformowała na Linkedinie Grupa Bemo
Jeszcze przed wejściem Grupy Bemo, rozwój sieci dealerskiej Chery ogłosiła inna duża polska firma dealerska – Grupa PGD. Dealer ten uruchomił salony Chery w Warszawie i Bielsku-Białej.
Docelowo do końca 2025 roku Chery planuje uruchomić 30 punktów sprzedaży i serwisu w całej Polsce. W samej Warszawie mają powstać cztery salony. Po dwa zaplanowano w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. Pojedyncze placówki powstaną w: Bydgoszczy, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Toruniu, Katowicach, Gdańsku, Rzeszowie, Gliwicach, Kaliszu, Białymstoku, Olsztynie, Radomiu, Częstochowie, Opolu, Nowym Sączu, Zielonej Górze, Koszalinie i Kielcach.
Polska staje się kluczowym rynkiem wejścia Chery do Unii Europejskiej – zarówno w kontekście sprzedaży, jak i budowy długofalowej obecności marki w regionie.