1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Cła wciąż obciążają motoryzację
Komentarze ekspertów

Cła wciąż obciążają motoryzację

1 min

Hildegard Müller, prezeska VDA, Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Niemiec: Cło USA w wysokości 15 proc. nadal będzie rocznie kosztować niemiecki przemysł motoryzacyjny miliardy euro – i to w samym środku transformacji.
Zobacz także Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych Niepewna przyszłość branży motoryzacyjnej w obliczu wojny celnej Cła USA uderzają w europejską motoryzację – Polska też na celowniku

Dobrze, że przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen i prezydent USA Donald Trump ogłosili ramowe porozumienie, dzięki czemu udało się uniknąć dalszej eskalacji sporu handlowego. Teraz kluczowe będzie to, jak konkretne będą zapisy tego porozumienia i na ile okaże się ono trwałe. Ale jedno jest już dziś jasne: amerykańskie cło w wysokości 15 procent – obejmujące również produkty motoryzacyjne – nadal będzie kosztować niemiecki przemysł motoryzacyjny miliardy euro rocznie i stanowić dodatkowe obciążenie w trakcie głębokiej transformacji branży.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Oprogramowanie – brakujące ogniwo elektromobilności#1
Przeczytaj

Oprogramowanie – brakujące ogniwo elektromobilności

Paweł Małkowiak, dyrektor generalny firmy technologicznej Solidstudio: Jak wynika z prognoz Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności w ciągu najbliższych pięciu lat liczba publicznych stacji ładowania w Polsce powinna wzrosnąć o ponad 400 proc. Sama liczba ładowarek to jednak za mało by sektor e-mobilności prężnie się rozwijał w Polsce. Obok inwestycji w infrastrukturę potrzebne są cyfrowe fundamenty całego systemu, które zagwarantują jego niezawodność i płynność działania. Stabilne, skalowalne oprogramowanie to ważny element rozwoju elektromobilności.

Zwrot zapłaconego podatku VAT jako świadczenie nienależne#2
Przeczytaj

Zwrot zapłaconego podatku VAT jako świadczenie nienależne

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: Sprzedaż samochodów w salonie samochodowym wydaje się prostą transakcją zarówno na gruncie przepisów prawa cywilnego, jak i podatkowego. Stan faktyczny może jednak nabrać charakteru bardziej złożonego w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą fizyczną nabywającą pojazd w Polsce, a następnie korzystającą z auta poza granicami kraju.

„NaszEauto” – kto skorzysta ze zwolnienia z PIT?#3
Przeczytaj

„NaszEauto” – kto skorzysta ze zwolnienia z PIT?

Łukasz Andruszkiewicz, doradca podatkowy, Gekko Taxens: Choć Ministerstwo Finansów potwierdza, że dotacja otrzymana w ramach programu „NaszEauto” jest zwolniona z PIT, to w praktyce część podatników może mieć z tym problem. Najpoważniejsze zastrzeżenie wobec nowego systemu niezmiennie dotyczy jednak wykluczenia z kręgu jego potencjalnych beneficjentów spółek rozliczających się na podstawie CIT oraz przyznawanie dopłat jedynie do samochodów homologowanych według kategorii M1.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów