1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Motoryzacja pod presją – Sanok Rubber podsumowuje 2024 rok
Wiadomości

Motoryzacja pod presją – Sanok Rubber podsumowuje 2024 rok

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

1 min

Sanok Rubber Company, globalny dostawca komponentów gumowych, w 2024 roku utrzymał stabilne przychody na poziomie 1,45 mld zł, mimo wyzwań związanych z umocnieniem złotego i rosnącymi kosztami. Największym obciążeniem dla wyników okazał się segment motoryzacyjny, który po raz pierwszy od lat spadł poniżej 50% udziału w przychodach.
Zobacz także Sanok Rubber trzyma kurs mimo słabszej motoryzacji. Co dalej po przejęciu Teknikum? Stellantis wstrzymuje czasowo produkcję w zakładach w Europie Volvo Cars. Wyniki sprzedaży w sierpniu na świecie i w Polsce

Wyniki segmentu motoryzacyjnego pogorszyły się o 15 mln zł rok do roku, co było efektem spadku zamówień i rosnącej niepewności na rynku. Zarząd spółki wskazuje na trudności związane z międzynarodowymi taryfami celnymi oraz zmianami w strukturze popytu. Pomimo wyzwań, Sanok Rubber kontynuuje dywersyfikację działalności, notując wzrosty w segmencie przemysłowym (+37 mln zł) i mieszanek gumowych (+5 mln zł).

false ©Sanok Rubber
© Sanok Rubber

Prezes Piotr Szamburski podkreśla, że choć firma pozostaje optymistyczna co do przyszłości, niepewność w branży motoryzacyjnej osiągnęła niespotykany poziom. Równolegle Grupa inwestuje w nowe obszary i przejęcia – w 2024 roku sfinalizowano największą akwizycję w historii spółki, włączając do grupy fińskie Teknikum.

Mimo kosztów przejęcia i wzrostu nakładów inwestycyjnych do 108 mln zł, Sanok Rubber utrzymał bezpieczne poziomy zadłużenia. W 2025 roku spółka planuje dalsze działania optymalizacyjne i rozwój poza motoryzacją, jednocześnie monitorując sytuację w tym sektorze.

Źródło: Sanok Rubber

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów