
Drogi początek wakacji przy dystrybutorze
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
2 min
Największy na świecie producent samochodów planuje teraz wyprodukować 1 milion pojazdów elektrycznych w 2026 roku, w porównaniu z wcześniej deklarowanym celem sprzedaży wynoszącym 1,5 miliona sztuk. Toyota stwierdziła w oświadczeniu, że nie ma żadnych zmian w planach produkcji 1,5 miliona pojazdów elektrycznych rocznie do 2026 roku i 3,5 miliona do 2030 roku. Stwierdziła jednak, że liczby te „nie są celami, ale punktami odniesienia dla akcjonariuszy”.
Produkcja nawet 1 miliona pojazdów elektrycznych rocznie stanowi jednak ambitne przedsięwzięcie dla Toyoty, która włożyła znacznie więcej wysiłku w rozwój hybryd i sprzedała w ubiegłym roku tylko około 104 tys. pojazdów elektrycznych. Auta wyłącznie na prąd stanowią obecnie zaledwie około 1 proc. globalnej sprzedaży Toyoty.
To już kolejny producent, który w ostatnim czasie skorygował swoje plany związane z rozwojem produkcji samochodów elektrycznych. Na początku tego tygodnia szwedzkie Volvo Cars zrezygnowało z przejścia do 2030 roku wyłącznie na produkcję aut elektrycznych. Firma spodziewa się, że w tym czasie nadal będzie miała w swojej ofercie niektóre modele hybrydowe
Jak przypomina agencja Reuters, Ford, General Motors i inni producenci samochodów opóźnili lub anulowali nowe modele elektryczne, aby uniknąć dużych wydatków na pojazdy, których konsumenci nie kupują tak szybko, jak wcześniej przewidywano.
Oprac. PJ
Początek lipca to czas, kiedy kierowcy wciąż odczuwają skutki działań wojennych na Bliskim Wschodzie. Według serwisu e-petrol.pl wszystkie paliwa - oprócz autogazu - jeszcze podrożały.
Karol Kostrzewa objął stanowisko dyrektora generalnego Geely Polska. Do jego zadań należeć będzie wprowadzenie chińskiej marki na rynek oraz budowa jej pozycji w naszym kraju.
Volvo Cars sprzedało w czerwcu na świecie 62 858 aut – to o 12 procent mniej niż rok wcześniej. W I półroczu 2025 r. producent sprzedał 353 780 samochodów, o 9 procent mniej (r/r). Spadki odnotowano w segmencie modeli elektrycznych i hybryd plug-in.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów