ChargeIn, polska sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych, bazująca na norweskim doświadczeniu, intensywnie rozwija się na polskim rynku. Firma, która w ostatnich tygodniach uruchomiła kilkanaście nowych lokalizacji, stawia sobie za cel postawienie sieci ładowarek nie tylko w dużych miastach, ale także w mniejszych ośrodkach.
W bieżącym roku opereator osiągnął znaczący kamień milowy – podpisanie 100. umowy na lokalizację stacji ładowania. To wyraźny sygnał dynamicznego rozwoju sieci, która obecnie obejmuje 36 punktów szybkiego ładowania DC (prąd stały) oraz 10 zwykłych punktów AC (prąd przemienny).
Naszym celem jest, aby elektromobilność była dostępna dla każdego – nie tylko w dużych miastach, ale w całej Polsce. Już teraz nasze stacje działają w wielu atrakcyjnych lokalizacjach, a kolejne są w przygotowaniu. Chcemy, żeby realnie służyły ludziom i ułatwiały codzienne życie kierowcom aut elektrycznych mówi Mateusz Stempel, dyrektor operacyjny Grupy ChargeIn i prezes zarządu ChargeIn CPO.
Firma planuje, aby w ciągu najbliższych miesięcy (w ciągu roku) mieć w całej Polsce ponad 100 stacji ładowania – łącznie AC i DC.
Nowe stacje w całym kraju
Tylko w ostatnich tygodniach ChargeIn uruchomił stacje w kilkunastu lokalizacjach na terenie całego kraju. Nowe punkty ładowania DC powstały między innymi w Kołobrzegu, Płońsku, Miechowie, Głuchołazach, Toruniu, Aleksandrowie Łódzkim oraz Jarosławiu. Z kolei stacje AC rozpoczęły działalność w Wejherowie, Pleszewie, Szamotułach, Olsztynie, Kamiennej Górze, Gostyninie i Grójcu. Na mapie ChargeIn znajdują się już również stacje DC w takich miejscach jak Żnin, Oława, Częstochowa, Reguły, Bielawa (Konstancin-Jeziorna), Broniszew czy MOP Józefów.
Strategiczne lokalizacje
Firmowe punkty ładowania powstają w centrach miast, przy autostradach, przy obiektach handlowych czy budynkach użyteczności publicznej. Przykładem może być nowa stacja AC w Wejherowie, zlokalizowana przy sklepie Bricomarche. Sieć ChargeIn zapewnia ładowanie dla wszystkich rodzajów pojazdów – samochodów osobowych i dostawczych, autobusów oraz ciężarówek.
Warto dodać, że obecnie ChargeIn poza Polską jest obecna w następujących krajach: Szwecja, Norwegia, Litwa, Łotwa, Estonia i Niemcy.