
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
W pierwszym kwartale 2024 roku SEAT S.A. odnotował rekordowe wyniki finansowe, które napędzane były wzrostem wolumenów marek Cupra i Seat, a także poprawą wydajności. Firma osiągnęła najwyższy w swojej historii zysk operacyjny w wysokości 226 mln euro w pierwszym kwartale roku (I kw. 2023: 144 mln euro, +57,0 proc.).
Co więcej, zwrot operacyjny ze sprzedaży wzrósł do 5,9 proc. (+1,9 p.p. w porównaniu z 2023 r.). Przychody ze sprzedaży SEAT S.A. osiągnęły 3,803 mld euro, co również stanowi najlepszy wynik firmy odnotowany w pierwszym kwartale i wzrost o 6,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (3,562 mld euro).
– Osiągnęliśmy najlepsze w historii wyniki za pierwszy kwartał, co jest bardzo pozytywną wiadomością, biorąc pod uwagę wymagające otoczenie zewnętrzne i wysoki poziom konkurencji w 2024 roku. W miarę jak SEAT S.A. posuwa się naprzód na drodze transformacji elektrycznej, nadal ciężko pracujemy, aby osiągnąć solidniejszy zysk operacyjny i zwrot ze sprzedaży. Nasze dwie marki, Seat i Cupra, pozostają silne i zwiększają dostawy, przyczyniając się do realizacji naszego celu, jakim jest stanie się jeszcze bardziej zrównoważoną i rentowną firmą – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek Seat i Cupra
Jak poinformowała spółka w komunikacie, poprawa wyników finansowych SEAT S.A. wynika głównie ze stałego wzrostu wolumenu dostaw. W okresie od stycznia do marca 2024 r. globalne dostawy firmy wzrosły o 10,6 proc. i wyniosły 138 600 pojazdów (125 200 w 2023 r.), przyczyniając się do zwiększenia udziału obu marek na rynku zachodnioeuropejskim z 3,5 proc. do 3,8 proc. w pierwszym kwartale 2024 roku. Zróżnicowane portfolio zelektryfikowanych pojazdów SEAT S.A. pozwoliło firmie zwiększyć sprzedaż pojazdów PHEV do łącznej liczby 12 300 sztuk, co stanowi wzrost o 122,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. (5 600).
– Rekordowe wyniki pierwszych trzech miesięcy 2024 r. są również skutkiem naszych osiągnięć w poprzednim roku. Jednak globalny kontekst gospodarczy wymaga od nas jeszcze większego skupienia się na strategicznych priorytetach. Zarządzanie przychodami i poprawa wydajności, przy jednoczesnej pracy nad atrakcyjną linią modelową, będą miały kluczowe znaczenie dla osiągnięcia kolejnych sukcesów na przestrzeni tego roku – powiedział David Powels, wiceprezes ds. finansów i IT w SEAT S.A.
PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów