
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
1 min
Jak podkreślają przedstawiciele Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), lokalny przemysł motoryzacyjny wciąż wspiera cele neutralności klimatycznej UE na 2050 rok, ale osiągnięcie wymagań w zakresie redukcji emisji CO2 na 2025 roku staje się coraz trudniejsze. Powolny wzrost popytu na pojazdy elektryczne oraz trudna sytuacja gospodarcza sprawiają, że producenci stoją przed poważnymi wyzwaniami.
Przed czwartkowym posiedzeniem Rady ds. Konkurencyjności (28 listopada) ACEA zaapelowała do państw członkowskich o szybkie decyzje. Kluczowym postulatem jest obniżenie tzw. kosztów zgodności z przepisami klimatycznymi, aby pomóc branży w realizacji celów na 2025 rok. - Producenci robią wszystko, by wspierać transformację, ale napotykają na przeszkody, które nie zależą od nich – brak odpowiedniej infrastruktury ładowania czy niewystarczające zachęty do zakupu aut elektrycznych – podkreśla Sigrid de Vries, dyrektor generalna ACEA.
Zdaniem Stowarzyszenia unijne kraje powinny rozważyć konkretne rozwiązania łagodzące presję, takie jak wprowadzenie wieloletnich okresów zgodności lub możliwość przenoszenia jednostek emisji CO2 między latami. Takie działania pomogłyby branży utrzymać tempo zielonej transformacji przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów przestrzegania regulacji. - Zmniejszenie kosztów zgodności jest niezbędne, aby unijny przemysł motoryzacyjny mógł zachować odporność i sprostać ambitnym celom klimatycznym – podsumowuje de Vries.
Oprac. PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów