W gliwickiej fabryce BMZ Group ruszyła produkcja nowej generacji systemów bateryjnych NMC4, które będą zasilać elektryczne autobusy miejskie Daimler Buses, w tym popularny model Mercedes-Benz eCitaro. To kolejny krok w kierunku rozwoju europejskiej elektromobilności i wzmocnienia pozycji Polski w łańcuchu dostaw dla transportu bezemisyjnego.false

© BMZ PolandNowe ogniwa o pojemności 111 kWh wyróżniają się wyższą gęstością energetyczną, większym zasięgiem i dłuższą żywotnością w porównaniu z dotychczasowymi rozwiązaniami. Jak podkreśla BMZ, technologia NMC4 została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymaganiach transportu publicznego, oferując także zwiększone bezpieczeństwo i efektywny system chłodzenia cieczą.
Baterie NMC4 znajdą zastosowanie w elektrycznych modelach Mercedes-Benz eCitaro, eCitaro G oraz eCitaro K, które trafią do produkcji od 2026 roku. Daimler Buses zaprezentuje nowy wariant eCitaro z bateriami BMZ podczas targów Busworld Europe 2025. Zastosowanie ogniw NMC4 umożliwi wydłużenie zasięgu autobusów oraz zachowanie wysokiej trwałości nawet przy szybkim ładowaniu do 300 kW.
false

© BMZ PolandProdukcja baterii odbywa się w pełni w gliwickim zakładzie BMZ Poland, który stał się centrum kompetencyjnym grupy w dziedzinie elektromobilności. Dzięki wysokiej automatyzacji i innowacyjnym procesom produkcyjnym, takim jak technologia dwuskładnikowego klejenia, firma obniżyła koszty i zwiększyła skalę wytwarzania.
Nowa generacja baterii potwierdza pozycję BMZ jako jednego z kluczowych dostawców systemów zasilania dla transportu elektrycznego w Europie.