ACEA apeluje do państw członkowskich UE o pilne wznowienie negocjacji nad nowelizacją przepisów dotyczących dopuszczalnej masy, nacisku na oś i długości pojazdów. Zmiany te są kluczowe, by ciężarówki i autobusy z napędem elektrycznym lub wodorowym mogły konkurować z pojazdami z silnikami Diesla.
Mimo szerokiego poparcia ze strony przemysłu, Komisji Europejskiej i Parlamentu Europejskiego, Rada UE od dwóch lat nie jest w stanie osiągnąć porozumienia. Brak decyzji zagraża realizacji przyjętych niedawno celów klimatycznych, które zakładają, że od 2030 roku co najmniej jedna trzecia nowych pojazdów ciężarowych ma być bezemisyjna.
Bezemisyjne ciężarówki i autobusy są niezbędne w transformacji europejskiego transportu drogowego. Bez szybkiej aktualizacji przepisów o masach i wymiarach rozwój tego rynku pozostanie poważnie ograniczony.podkreśla Thomas Fabian, dyrektor ds. pojazdów użytkowych w ACEA
ACEA zapewnia o gotowości do współpracy z instytucjami unijnymi i partnerami branżowymi, by jak najszybciej doprowadzić do przyjęcia nowelizacji dyrektywy.