
Płock stawia na wodorowe Solarisy
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Paweł Janas
1 min
Fabryka Forda w Halewood to pierwszy zakład produkujący komponenty do pojazdów elektrycznych w Europie, wyposażony w najnowocześniejsze linie technologiczne. Amerykański koncern zainwestował w modernizację zakładu 380 milionów funtów, przekształcając Halewood z tradycyjnej fabryki przekładni w najnowocześniejszy obiekt produkcyjny.
Zakład w Halewood ma obecnie zdolność produkcyjną w granicach 420 tys. elektrycznych jednostek rocznie. Trafią one pod maski modeli Forda. Do 2025 roku Ford będzie dysponować dziewięcioma modelami elektrycznymi, jeżdżącymi po europejskich drogach. Puma Gen-E dołącza do Explorera, Capri, Mustanga Mach-E i E-Tourneo Couriera, uzupełniając europejską ofertę samochodów elektrycznych Forda, do której należą także pojazdy użytkowe E-Transit, E-Transit Courier, E-Transit Custom i E-Tourneo Custom dostarczane przez Ford Pro.
Miasto Płock zamówiło 18 autobusów Solaris Urbino 12 hydrogen. Nowe pojazdy dołączą do miejskiej floty w I połowie 2026 roku. Zasięg takiego autobusu wynosi około 600 km na jednym tankowaniu wodoru.
Najnowszy SUV Dacii, model Bigster, zwyciężył w ogólnopolskim plebiscycie Fleet Derby 2025 w kategorii Samochód hybrydowy (HEV). Z kolei Renault Master uzyskał najlepszy wynik w kategorii pojazdów do przewozu towarów o DMC do 3,5 tony z ekologicznym napędem spalinowym.
Nowy dyrektor generalny Stellamtis, Antonio Filosa, w pierwszym dniu urzędowania ogłosił nowy zespół kierownictwa koncernu. Składa się on z ekspertów Stelantisa działających w placówkach na całym świecie.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów