1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. ZF na targach Auto Shanghai: innowacje dla elektromobilności i nie tylko
Wiadomości

ZF na targach Auto Shanghai: innowacje dla elektromobilności i nie tylko

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Podczas targów Auto Shanghai firma ZF prezentuje przełomowe rozwiązania dla pojazdów elektrycznych, w tym zintegrowane podwozie Chassis 2.0 oraz system zwiększający zasięg. To odpowiedź na dynamiczny rozwój chińskiego rynku motoryzacyjnego.
Zobacz także Geely EX5 trafiło do floty iTaxi Chińscy producenci zalewają świat benzynowymi autami. Specjalny raport Reutersa odsłania skalę zjawiska Xpeng przyspiesza w Polsce. Kolejne salony i przygotowania do dużej premiery

Na międzynarodowych targach Auto Shanghai (23.04–2.05) ZF, niemiecki producent część i komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego, zaprezentował ważne innowacje dla samochodów elektrycznych i użytkowych. Wśród nich znalazły się zintegrowane podwozie Chassis 2.0 oraz nowy system zwiększający zasięg (Range Extender), które mają wzmocnić pozycję firmy na chińskim rynku.

false ©ZF
© ZF

Chassis 2.0 – rewolucja w technologii podwozi

W odpowiedzi na megatrendy, takie jak elektryfikacja i autonomiczna jazda, ZF opracował koncepcję Chassis 2.0. Dzięki oprogramowaniu cubiX wszystkie elementy podwozia – układ kierowniczy, hamulce czy amortyzatory – współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Kluczową rolę odgrywają tu technologie by-wire, takie jak systemy steer-by-wire (zastosowane m.in. w modelu NIO ET9) czy brake-by-wire. Aktywne zawieszenie sMOTION, które redukuje kołysanie pojazdu, zdaniem przedstawicieli firmy ZF, już zdobywa uznanie chińskich producentów i zostało wdrożone w Porsche Panamera oraz Taycan.

Range Extender – więcej zasięgu, mniejsze koszty

ZF wprowadza też nowy elektryczny system zwiększający zasięg, który trafi do produkcji w 2025 roku. Jego zalety - według producenta - to m.in. możliwość napędu na wszystkie koła bez dodatkowego silnika, kompaktowość oraz wysoka wydajność. To rozwiązanie ma obniżyć koszty i ułatwić integrację z istniejącymi platformami.

Pojazdy użytkowe: ekologia i efektywność

W segmencie ciężarowym ZF prezentuje elektryczną oś napędową AxTrax 2 oraz hybrydową skrzynię biegów TraXon 2, które zmniejszają emisję CO₂ i zużycie paliwa. Dodatkowo firma pokazuje systemy wspomagania kierowcy OnGuardMAX oraz elektryczne wspomaganie kierownicy dla ciężarówek.

Chiny kluczowym rynkiem dla ZF

„W ciągu ostatnich 5 lat zainwestowaliśmy w Chinach miliardy euro” – podkreśla Renee Wang, prezes ZF China. Firma ma tu ponad 50 fabryk i 5 centrów R&D, a większość nowych zamówień na pojazdy użytkowe pochodzi od lokalnych klientów. Strategia „China Speed” pozwala ZF na szybkie reagowanie na potrzeby rynku i globalne wdrażanie innowacji.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów