Volvo EX30 to elektryczny SUV występujący w dwóch wersjach mocy i z napędem na tył lub na wszystkie koła. Mocniejsza odmiana doczekała się w tym roku stylizowanej terenowo wersji Cross Country. W oparciu o analizy IBRM Samar sprawdziliśmy, jak Volvo EX30 wypada pod względem sprzedaży i zweryfikowaliśmy ceny oraz wyposażenie tegorocznej nowości. Volvo EX30 zadebiutowało na rynku w 2023 roku. Na podstawie danych zgromadzonych przez IBRM Samar dowiedzieliśmy się, że w 2024 roku na samochód znalazło się 1070 chętnych. Na szczęście baza danych Samaru jest tak bogata, że możemy zweryfikować, jak samochód sprzedaje się w porównaniu z innymi elektrycznymi modelami.
false

© IBRM SamarJednak tym razem uwzględniliśmy okres od początku stycznia do końca maja 2025 roku. Z Volvo EX30 zestawiliśmy dziesięć innych elektrycznych modeli. Nie braliśmy pod uwagę wyłącznie bezpośrednich konkurentów, a na liście znalazły się zarówno modele klasy premium, jak i popularne auta.
Volvo EX30 – sprzedaż w porównaniu z innymi elektrykami
Tesla Model 3 – 499 szt.
Volvo EX30 – 304 szt.
Jeep Avenger – 269 szt.
BMW iX1 – 216 szt.
Audi Q4 e-tron – 179 szt.
Mercedes EQA – 167 szt.
MINI Aceman – 133 szt.
MG MG4 – 108 szt.
Volkswagen ID.3 – 46 szt.
Alfa Romeo Junior – 45 szt.
Cupra Born – 24 szt.
Volvo EX30 – ceny i wersje wyposażeniowe
Volvo EX30 można mieć w wersji o mocy 272 KM lub 428 KM. W pierwszej postaci z napędem na tył na pokładzie jest bateria o pojemności 51 kWh lub 69 kWh, a w mocniejszej tylko ta druga opcja. Maksymalny zasięg słabszego Volvo EX30 z mniejszym akumulatorem to 344 km, a z większym – 476 km. Z kolei topowa odmiana po uzupełnieniu prądu na 100 proc. pokona maksymalnie 450 km.
false

© IBRM SamarVolvo EX30 występuje z czterema specyfikacjami do wyboru: Essential, Core, Plus lub Ultra. Ceny 272-konnej wersji z baterią o mniejszej pojemności startują od 169 990 zł, a z większym akumulatorem od 201 990 zł. Za mocniejsze wydanie pojazdu zapłacimy od 237 990 zł.
Pisaliśmy już o tym, jak jeździ nowe Volvo EX30 Cross Country. Przekonajmy się zatem, jak prezentuje się oferta tego samochodu. Jest on dostępny tylko w mocniejszej wersji, której dwa elektryczne silniki produkują łącznie 428 KM, a napęd przekazywany jest na obie osie. Dzięki prądowi zgromadzonemu w akumulatorze o pojemności 69 kWh samochodem można pokonać maksymalnie 427 km.
Volvo EX30 Cross Country – jedna wersja wyposażeniowa
Volvo EX30 Cross Country dostępne jest tylko ze specyfikacją Ultra. To topowe wyposażenie w gamie szwedzkiego, elektrycznego SUV-a, a zatem można cieszyć się z bogatego wyposażenia seryjnego, które zawiera wszelkie elementy zapewniające komfortowe i bezpieczne podróżowanie. Za samochód trzeba zapłacić minimum 259 990 zł.
false

© IBRM SamarOczywiście cena może być wyższa jeżeli dobierzemy dodatkowe elementy z listy opcjonalnego wyposażenia. W standardzie jest niebieskie malowanie Cloud Blue, ale za 3499 zł można mieć jeden z czterech innych lakierów: Crystal White, Onyx Black, Vapour Grey lub Sand Dune.
false

© IBRM SamarOprócz standardowej kolorystyki wnętrza Indigo dostępna jest odmiana Pine, za którą zapłacimy 3999 zł. Hak holowniczy to wydatek 6390 zł zł, a montowany na nim rowerowy bagażnik kosztuje 4490 zł. Z kolei akcesoryjne kamery (przednia i tylna) są za 2890 zł, boks dachowy kosztuje minimum 4090 zł, a trzyfazowy kabel do ładowania akumulatorów od 2890 zł.