
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
Samochody z programu „Toyota Pewne Auto” są coraz częściej wybierane przez polskich klientów. W 2023 roku w salonach Toyoty kupiono 28 253 używane samochody, a sprzedaż w porównaniu do roku 2022 wzrosła o 18 proc. Spośród ponad 28 tysięcy aut aż 80 proc. stanowiły Toyoty (22 601 egz.).
W 2023 roku najchętniej wybieranym modelem w programie „Toyota Pewne Auto” była Corolla - z salonów wyjechało w sumie 6 735 używanych kompaktów. Numerem dwa wśród klientów programu okazał się Yaris (4 739 egz.), a klienci chętnie decydowali się na samochody z nadwoziami typu crossover i SUV. Trzecim najczęściej kupowanym modelem była Toyota C-HR (3 132 egz.), a następną pozycję na liście zajął model RAV4 (2 018 egzemplarzy).
Bardzo pożądane przez klientów były egzemplarze wyposażone w napędy hybrydowe. Udział takich aut w ogólnej sprzedaży wyniósł 38 proc. (10 581 samochodów), a w kolejnych latach japońska marka spodziewa się dalszego wzrostu, ponieważ obecnie niemal 80 proc. nowych Toyot w Polsce to hybrydy. Wśród używanych aut z tym rodzajem napędu największym zainteresowaniem cieszyły się modele Corolla (3 416 egz.), C-HR (2 770 egz.), Yaris (1 518 egz.) oraz RAV4 (1 453 egz.).
Toyota Pewne Auto to program sprzedaży aut używanych, realizowany we wszystkich salonach należących do sieci dealerskiej Toyoty. W ramach tego programu dostępne są auta Toyoty oraz innych marek po szczegółowym przeglądzie. Samochody objęte są roczną gwarancję, a klienci mogą skorzystać z różnych form finansowania.
Oprac. PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów