Audi Q5 2.0 TDI quattro z nadwoziem typu SUV to pojazd, który sprawdzi się podczas długich podróży oraz w trakcie pokonywania niezbyt wymagających bezdroży. Sprawdziliśmy jakie wyposażenie seryjne i opcjonalne ma ten model oraz dowiedzieliśmy się ile trzeba zapłacić za taki samochód.Audi Q5 w wersji SUV występuje jako benzyniak, diesel bądź hybryda typu plug-in. W pierwszych dwóch przypadkach jednostki napędowe mają po 204 KM, natomiast wersje plug-in generują 299 KM lub 367 KM. W ofercie jest jeszcze rasowe Audi SQ5, którego benzynowy silnik produkuje 367 KM. W teście zweryfikowaliśmy zalety i wady wysokoprężnej odmiany silnikowej. Ponadto sprawdziliśmy cenę zakupu pojazdu oraz jego seryjne i opcjonalne wyposażenie.
false

© IBRM SamarAudi Q5 to najpopularniejszy model niemieckiej marki w Polsce. Według informacji opracowanych przez analityków IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ w okresie styczeń-wrzesień 2025 roku z salonów wyjechały 3992 sztuki tego SUV-a.
false

© IBRM SamarWśród wydanych pojazdów znalazło się 2238 diesli, druga pozycja przypadła benzyniakom – 1482 egzemplarze, a trzecia hybrydom plug-in, na które zdecydowało się 271 klientów. Jeszcze jedno zakupione Audi Q5 było wyposażone w instalację LPG.
Audi Q5 SUV – za benzyniaka wydasz najmniej
Audi Q5 z nadwoziem typu SUV to wydatek minimum 224 000 zł. Za taką kwotę otrzymuje się benzynową odmianę z momentem obrotowym przekazywanym na przednie koła (to jedyne Audi Q5 bez quattro). Za taką samą wersję silnikową, ale łączoną z napędem 4x4 trzeba zapłacić minimum 234 000 zł. Z kolei za diesla Audi życzy sobie od 247 600 zł.
false

© IBRM SamarKlienci, którzy preferują hybrydy typu plug-in muszą przygotować się na zapłacenie minimum 267 800 zł (299 KM). Wersja plug-in, ale z układem produkującym 367 KM to już wydatek 317 500 zł. Usportowione Audi SQ5 to model, za który trzeba zapłacić od 368 200 zł.
Audi Q5 2.0 TDI quattro – bazowa cena to dopiero początek wydatków
To prawda, że na Audi Q5 2.0 TDI quattro musicie przygotować 247 600 zł. Jednak taką kwotę wydadzą tylko ci kierowcy, którzy nie zdecydują się na zakup żadnego elementu z długiej listy płatnych opcji. Tymczasem testowany egzemplarz wyposażono obficie w różne dodatki, które cenę zakupu podwyższyły do 384 200 zł.
Audi Q5 2.0 TDI quattro – wybrane płatne opcje
Lakier metalik niebieski Navarra – 4880 zł
21-calowe alufelgi Split – 16 620 zł
Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne – 10 260 zł
Elektrycznie sterowane fotele – 3930 zł
Pamięć ustawienia lusterek i fotela kierowcy – 1060 zł
Czarne obudowy lusterek – 540 zł
Pakiet oświetlenia Ambiente Pro – 3850 zł
Przyciemnione szyby – 2160 zł
Przednie, boczne szyby z izolacją akustyczną – 980 zł
Audi Q5 2.0 TDI quattro – już w standardzie jest bogato
Audi Q5 2.0 TDI quattro, którego szczegółowy test przedstawiliśmy na autokatalog.pl, to samochód, który już w seryjnym wyposażeniu ma wszelkie elementy zapewniające bezpieczne oraz komfortowe podróżowanie. Poza tym nie trzeba dopłacać żeby cieszyć się atrakcyjną stylistyką nadwozia oraz wnętrzem wykończonym materiałami wysokiej jakości.
false

© IBRM SamarAudi Q5 2.0 TDI quattro to także samochód z przestronnym wnętrzem, a do tego praktyczny. Przecież foremnie ukształtowany bagażnik ma pojemność 520-1473 l, a tylną kanapę podzielono na trzy części i każdą z nich można złożyć osobno.
Audi Q5 2.0 TDI quattro – wybrane elementy seryjnego wyposażenia
Automatyczna klimatyzacja
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
Nawigacja satelitarna
Cyfrowe radio
Awaryjne hamowanie
Tempomat
Sześć airbagów
Podgrzewane siedzenia
Skaner znaków drogowych
Asystent pasa ruchu