1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Anwim ogłosił Strategię Zrównoważonego Rozwoju
Wiadomości

Anwim ogłosił Strategię Zrównoważonego Rozwoju

1 min

Jednym z elementów nowej strategii spółki paliwowej ma być budowa sieci ładowarek i wymiana firmowej floty na auta elektryczne i/lub hybrydowe.
Zobacz także Arval Polska przekroczył 80 tysięcy aut we flocie Kierowcy wracają do aut spalinowych. Entuzjazm wobec EV wyraźnie słabnie Sześć państw UE, w tym Polska, uderza w politykę klimatyczną Brukseli
false ©Anwim
© Anwim

Anwim, jeden z czołowych graczy w polskiej branży paliwowej, w swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju zobowiązał się do redukcji przyszłego śladu węglowego, dążąc do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Inicjatywy z tym związane obejmują m.in. zapowiadane już wcześniej: wdrożenie zielonej strategii, w tym budowę punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz produkcję i sprzedaż prądu z odnawialnych źródeł energii. Produkcja energii elektrycznej z odnawialnych źródeł (OZE) planowana jest na poziomie co najmniej 80 GWh rocznie do 2030 roku. 

Anwim planuje również osiągnięcie ponad 50 proc. udziału sprzedaży energii elektrycznej w sieci ładowania MOYA Energia pochodzącej z OZE.

Anwim zapowiedział ponadto, że do 2030 roku wszystkie opakowania marek własnych spółki będą w pełni zdatne do recyklingu. Działania obejmą także zmianę struktury floty własnej firmy na rzecz pojazdów elektrycznych i/lub hybrydowych. Dodatkowo firma zadeklarowała zwiększenie sprzedaży produktów marek własnych wspierających zrównoważony styl życia, redukcję zużycia wody, zwłaszcza na stacjach w sieci MOYA, a także przeciwdziałanie marnowaniu żywności.

Oprac. PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów