Marka SEAT S.A. w pierwszej połowie 2025 roku mierzyła się z trudnościami rynkowymi – unijnymi cłami na model CUPRA Tavascan, rosnącymi kosztami materiałów, zmianami w strukturze sprzedaży i silną konkurencją. Dodatkowym wyzwaniem była planowana redukcja produkcji w fabryce Martorell w związku z przygotowaniami do produkcji miejskich samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen od 2026 roku.Mimo to należąca do grupy Volkswagena firma poprawiła wyniki w drugim kwartale – zysk operacyjny wzrósł z 5 mln euro w Q1 do 38 mln euro w Q2. Dostawy ogółem wyniosły 302 600 pojazdów (+1,7 proc. r/r), a sprzedaż aut w pełni elektrycznych wzrosła aż o 105,3 proc. CUPRA odnotowała rekordowe wyniki – 167 600 dostarczonych pojazdów (+33,4 proc.) i zbliża się do 1 miliona sprzedanych aut od 2018 roku.
Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje CUPRA Formentor (54 700 szt.). Marka kontynuuje strategię elektryfikacji i przygotowuje się do premiery modelu CUPRA Raval. Ze względu na globalne warunki rynkowe przesunięto planowany debiut CUPRY na rynku USA po 2030 roku.
false

© IBRM SamarSEAT S.A. zanotował spadek przychodów do 7,6 mld euro (-2 proc.) oraz zysk operacyjny niższy o 90,6 proc.. Hiszpańska marka pozostaje jednak zdeterminowana, by realizować długofalową strategię rozwoju, elektryfikacji i ekspansji na rynki globalne.