1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Dynamiczny wzrost sprzedaży Renault i Dacii w Polsce
Wiadomości

Dynamiczny wzrost sprzedaży Renault i Dacii w Polsce

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

2024 rok przyniósł Grupie Renault bardzo dobre wyniki sprzedaży na polskim rynku. Zarówno marka Renault, jak i marka Dacia odnotowały znaczące wzrosty, umacniając swoją pozycję w kluczowych segmentach. Co stoi za tym osiągnięciem?
Zobacz także Arval Polska przekroczył 80 tysięcy aut we flocie Volvo XC40. Tak bardzo podrożał szwedzki SUV Kierowcy wracają do aut spalinowych. Entuzjazm wobec EV wyraźnie słabnie
false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus

Grupa Renault sprzedała w Polsce 54 700 samochodów, co oznacza wzrost o 5 000 sztuk w porównaniu do roku 2023. Marka Renault osiągnęła wynik 34 700 pojazdów, notując wzrost o 10 proc. Szczególnie dynamiczny rozwój zanotował segment samochodów osobowych, którego sprzedaż wzrosła o 18,67 proc., głównie dzięki nowym modelom i rosnącemu zainteresowaniu klientów indywidualnych. Marka Renault pozostaje także liderem w segmencie pojazdów dostawczych, gdzie utrzymuje pierwszą pozycję nieprzerwanie od pięciu lat.

Marka Dacia również zanotowała znaczący wzrost, osiągając wynik ponad 20 000 sprzedanych aut, co stanowi wzrost o 2 000 sztuk w porównaniu do 2023 roku. Marka awansowała do pierwszej dziesiątki na rynku samochodów osobowych w Polsce, a modele takie jak Duster, Sandero i Jogger umocniły swoją pozycję w swoich segmentach. Duster stał się drugim najchętniej kupowanym SUV-em w Polsce i zdobył tytuł Samochodu Roku 2024.

false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus

Obie marki zyskują też na rynku flotowym. Marka Renault dostarczyła m.in. 150 elektrycznych pojazdów do firmy InPost, a marka Dacia 50 modeli Spring dla Glovo. Wzrost sprzedaży modeli niskoemisyjnych, w tym hybryd i pojazdów z instalacją LPG, wpisuje się w globalne trendy.

Jak twierdzi Tomasz Mróz, dyrektor operacyjny Renault i Dacia w Polsce, obie marki umacniają swoją pozycję dzięki atrakcyjnej ofercie produktowej, wysokiej wartości rezydualnej i doskonałej obsłudze klienta. Według niego, nowa gwarancja odnawialna do 7 lat oraz innowacyjne programy mobilnościowe dodatkowo wzmacniają ich konkurencyjność na polskim rynku.

false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus
false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus
false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus
false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus
false ©Dominik Kalamus
© Dominik Kalamus

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów