
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
1 min
Lexus cieszy się rosnącym zainteresowaniem we wszystkich regionach, a największe wzrosty zanotowano w Ameryce Północnej, Europie oraz w Japonii. W 2023 roku w Europie dostarczono 69 202 egzemplarze Lexusów (+46 proc.), w Ameryce Północnej kupiono 355 606 aut (+24 proc.), w Chinach 181 411 samochodów (+3 proc.), a na rodzimym, japońskim rynku sprzedaż Lexusa sięgnęła 94 647 sztuk (+129 proc.).
Cały czas rośnie udział aut ze zelektryfikowanymi napędami w całkowitej sprzedaży marki. W 2023 roku hybrydy, hybrydy plug-in oraz bateryjne auta elektryczne stanowiły rekordowe 47 proc. wszystkich sprzedanych samochodów, a było to możliwe dzięki wprowadzeniu na globalne rynki najnowszej, piątej generacji Lexusa RX, który dostępny jest z trzema wariantami napędu hybrydowego, oraz Lexusa RZ, czyli pierwszego zbudowanego od podstaw auta elektrycznego na baterie.
Lexus jest jedną z najszybciej rozwijających się marek premium w Europie. W tym regionie sprzedaż opierała się na SUV-ach i crossoverach, czyli modelach NX (41 367 egz.), RX (20 484 egz.) oraz UX (11 194 egz.).
PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów