1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Range Rover Velar. Baza danych IBRM Samar pozwoliła sprawdzić sprzedaż brytyjskiego SUV-a względem rywali
Wiadomości

Range Rover Velar. Baza danych IBRM Samar pozwoliła sprawdzić sprzedaż brytyjskiego SUV-a względem rywali

Range Rover Velar to brytyjski SUV o luksusowym charakterze. Zweryfikowaliśmy, jak wielu klientów docenia jego walory, a poza tym prześledziliśmy dostępne wersje silnikowe, specyfikacje wyposażeniowe, a także ceny zakupu poszczególnych odmian oraz dodatkowych opcji.
Zobacz także Elektryczne samochody. Tacy klienci najczęściej decydują się na ich kupno Polska motoryzacja w zderzeniu z deficytem Kia EV4 zapoczątkowuje produkcję elektryków koreańskiej marki w Europie

Range Rover Velar w gamie brytyjskiej marki wypełnia lukę pomiędzy modelami: Range Rover Evoque oraz Range Rover Sport. W ofercie jest jeszcze topowy Range Rover.

Mieliśmy już okazję testować Range Rovera Velara, a teraz na podstawie danych IBRM Samar, które można znaleźć w aplikacji Mototrendy Pro+ porównaliśmy sprzedaż tego modelu w okresie styczeń-czerwiec 2025 roku względem takich konkurentów z klasy premium, jak Volvo XC60, Audi Q3, BMW X3 czy Mercedes GLC SUV.

false Range Rover Velar D200 Dynamic SE
© IBRM Samar

Jednak to nie wszystko, bowiem zweryfikowaliśmy popularność Range Rovera Velara w porównaniu z pozostałymi modelami brytyjskiej marki. W tym przypadku uwzględniliśmy nie tylko Range Rovery, lecz także: Land Rovera Defendera, Land Rovera Discovery Sporta oraz Land Rovera Discovery.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

To jeszcze nie koniec analiz, bowiem przedstawiamy również wersje silnikowe z jakimi występuje Range Rover Velar. Oprócz tego weryfikujemy specyfikacje wyposażeniowe, ceny zakupu poszczególnych odmian oraz wybrane opcje.

Range Rover Velar – to nie jest bestseller

W okresie styczeń-czerwiec 2025 roku na samochód zdecydowało się 141 polskich kierowców. To o 6 proc. mniej niż w analogicznych miesiącach 2024 roku, kiedy to z salonów wyjechało 150 tych pojazdów.

false Range Rover Velar D200 Dynamic SE
© IBRM Samar

Tym samym Range Rover Velar pod względem sprzedaży znacznie ustępuje konkurentom. Okazuje się jednak, że nie jest to najmniej popularny model wśród SUV-ów oferowanych przez brytyjską markę Land Rover.

Range Rover Velar – sprzedaż od stycznia do czerwca 2025 roku

Volvo XC60 – 5205 szt. (+46,77 proc. r/r)

Audi Q5 – 2592 szt. (+46,86 proc. r/r)

BMW X3 – 1755 szt. (+13,59 proc. r/r)

Mercedes GLC SUV – 1729 szt. (-11,42 proc. r/r)

Range Rover Sport – 537 szt. (+84,54 proc. r/r)

Land Rover Defender – 277 szt. (+62,94 proc. 4/4)

Range Rover – 183 szt. (-8,96 proc. r/r)

Range Rover Evoque – 162 szt. (-8,99 proc. r/r)

Range Rover Velar – 141 szt. (-6,00 proc. r/r)

Land Rover Discovery Sport – 80 szt. (-25,23 proc. r/r)

Land Rover Discovery – 45 szt. (-25,00 proc. r/r)

Range Rover Velar – benzyna, diesel, a może hybryda plug-in

Range Rover Velar dostępny jest z trzema rodzajami silników. Jako diesel do wyboru jest 2-litrowa, 4-cylindrowa wersja generująca 204 KM bądź 3-litrowe, 6-cylindrowe wydanie o mocy 300 KM.

false Range Rover Velar D200 Dynamic SE
© IBRM Samar

Bazowy model rozpędza się do setki po 8,3 s, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h. W przypadku mocniejszego wydania te wartości wynoszą odpowiednio 6,5 s oraz 230 km/h.

Range Rover Velar – teraz będzie tylko mocniej

Range Rover Velar z benzynowym, 6-cylindrowym silnikiem rozpędza się do setki po 5,5 s, a prędkość maksymalna tej wersji to 250 km/h. Hybryda plug-in ma układ, który łącznie produkuje 404 KM. W tej postaci jazda z prędkością 100 km/h możliwa jest po 5,4 s, a maksymalnie autem można podróżować 209 km/h.

Range Rover Velar dostępny jest z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru: S, Dynamic SE lub Autobiography. W bazowej wersji można kupić 204-konnego diesla (328 100 zł) bądź hybrydę plug-in (382 200 zł).

false Range Rover Velar D200 Dynamic SE
© IBRM Samar

Poziom Dynamic SE jest jedynym, z którym dostępna jest każda z jednostek napędowych. W tym przypadku słabszy diesel to wydatek 366 700 zł, a mocniejszy – 430 500 zł. Za benzyniaka zapłacimy 359 200 zł, natomiast hybryda plug-in oznacza wyłożenie 421 500 zł.

Jeżeli jesteście zainteresowani specyfikacją Autobiography, to pamiętajcie, że nie można jej mieć z podstawowym dieslem. Topowa, wysokoprężna odmiana kosztuje tym razem 488 100 zł, benzyniak jest za 419 700 zł, a hybryda plug-in za 466 300 zł.

Range Rover Velar – wybrane płatne opcje

false Range Rover Velar D200 Dynamic SE
© IBRM Samar

Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej czy silnikowej Range Rover Velar zawsze popisuje się bogatym wyposażeniem seryjnym. Jednak każdy klient może skorzystać z listy płatnych opcji i skonfigurować pojazd zgodnie z indywidualnymi upodobaniami. Część dodatków pogrupowano w pakiety.

Pakiet Technology (wyświetlacz head-up, asystent parkowania) – 7100 zł

Pakiet Towing (systemy wspomagające holowanie, elektrycznie sterowany hak) – 7610 zł

Wi-Fi z transmisją danych – 3100 zł

Siatka oddzielająca bagażnik – 890 zł

Reflektory Pixel LED (S, Dynamic SE) – 5640 zł

Czarne relingi dachowe – 1880 zł

Czarny dach – 5920 zł

Czarne zaciski hamulców – 2160 zł

Panoramiczny dach (S, Dynamic SE) – 9170 zł

Metalizowany lakier – 5310 zł

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów