Porsche ogłosiło, że w pierwszym półroczu 2025 roku odnotowało spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku. Na szczęście dla niemieckiej marki jest jeszcze region, w którym udało się uzyskać wzrost wydanych nowych modeli.Niedawno Mercedes przyznał się do spadku sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 roku. Teraz okazało się, że taka sama sytuacja dotyczy innego niemieckiego giganta – marki Porsche.
Porsche – w Polsce też zanotowano spadek
Polska jest jednym z krajów, w którym w pierwszym półroczu 2025 roku Porsche zanotowało spadek sprzedaży. Z danych analizowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że w okresie styczeń-czerwiec do odbiorców wydano 1890 samochodów.
To o 24,91 proc. mniej niż w analogicznych miesiącach 2024 roku, kiedy to z salonów wyjechało 2517 różnych modeli Porsche. Obecnie na pierwszym miejscu plasuje się Porsche Macan (657 dostarczonych egzemplarzy), na drugim – Porsche Cayenne Coupe (353 szt.), a na trzecim – Porsche 911 (292 szt.).
Porsche – globalnie wynik też jest słabszy niż rok temu
Jak donosi Reuters w pierwszym półroczu 2025 roku Porsche sprzedało na świecie 146 391 samochodów. To oznacza 6-procentowy spadek zainteresowania sportowymi modelami niemieckiej marki.
Taka sytuacja to w dużej mierze wina słabego wyniku na chińskim rynku, gdzie sprzedaż spadła o 28 proc. Zdaniem przedstawicieli producenta za taki wynik w Chinach odpowiadają trudne warunki rynkowe oraz silna konkurencja.
Wzrost popularności dotyczy wyłącznie Ameryki Północnej, która jest największym regionem zbytu samochodów Porsche. W tym przypadku odnotowano poprawę na poziomie 10 proc. Porsche dodało, że wśród pojazdów sprzedanych na całym świecie 36 proc. stanowiły zelektryfikowane modele. To o 14,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku.