1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Porsche to kolejny po Mercedesie niemiecki producent, który przyznał się do spadku sprzedaży aut na świecie
Wiadomości

Porsche to kolejny po Mercedesie niemiecki producent, który przyznał się do spadku sprzedaży aut na świecie

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

2 min

Porsche ogłosiło, że w pierwszym półroczu 2025 roku odnotowało spadek sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku. Na szczęście dla niemieckiej marki jest jeszcze region, w którym udało się uzyskać wzrost wydanych nowych modeli.
Zobacz także Mercedes-Benz. Spadek sprzedaży nowych aut w drugim kwartale 2025 roku na świecie, a tymczasem w Polsce… Range Rover Velar. Baza danych IBRM Samar pozwoliła sprawdzić sprzedaż brytyjskiego SUV-a względem rywali Volvo XC60. Dane z bazy IBRM Samar pokazują, jak szwedzki SUV sprzedaje się na tle konkurencji

Niedawno Mercedes przyznał się do spadku sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 roku. Teraz okazało się, że taka sama sytuacja dotyczy innego niemieckiego giganta – marki Porsche.

Porsche – w Polsce też zanotowano spadek

Polska jest jednym z krajów, w którym w pierwszym półroczu 2025 roku Porsche zanotowało spadek sprzedaży. Z danych analizowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ wynika, że w okresie styczeń-czerwiec do odbiorców wydano 1890 samochodów.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

To o 24,91 proc. mniej niż w analogicznych miesiącach 2024 roku, kiedy to z salonów wyjechało 2517 różnych modeli Porsche. Obecnie na pierwszym miejscu plasuje się Porsche Macan (657 dostarczonych egzemplarzy), na drugim – Porsche Cayenne Coupe (353 szt.), a na trzecim – Porsche 911 (292 szt.).

Porsche – globalnie wynik też jest słabszy niż rok temu

Jak donosi Reuters w pierwszym półroczu 2025 roku Porsche sprzedało na świecie 146 391 samochodów. To oznacza 6-procentowy spadek zainteresowania sportowymi modelami niemieckiej marki.

Taka sytuacja to w dużej mierze wina słabego wyniku na chińskim rynku, gdzie sprzedaż spadła o 28 proc. Zdaniem przedstawicieli producenta za taki wynik w Chinach odpowiadają trudne warunki rynkowe oraz silna konkurencja.

Wzrost popularności dotyczy wyłącznie Ameryki Północnej, która jest największym regionem zbytu samochodów Porsche. W tym przypadku odnotowano poprawę na poziomie 10 proc. Porsche dodało, że wśród pojazdów sprzedanych na całym świecie 36 proc. stanowiły zelektryfikowane modele. To o 14,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów