1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Porsche AG. Wyniki sprzedaży i zysku w 2024 roku
Wiadomości

Porsche AG. Wyniki sprzedaży i zysku w 2024 roku

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

3 min

Porsche AG w 2024 roku w czterech z pięciu regionów świata odnotował rekordową sprzedaż, ale pomimo tego globalnie do klientów dostarczono mniej aut niż w 2023 roku. Zysk operacyjny też okazał się niższy niż rok wcześniej.
Zobacz także Mitsubishi ASX. Informacje zgromadzone przez IBRM Samar pozwoliły sprawdzić, jak popularny jest japoński SUV na tle konkurentów Elektryfikacja motoryzacji: Europa potrzebuje setek miliardów i nowej strategii Chiński Exlantix zadebiutuje w Polsce z elektrycznymi modelami
false ©Porsche
© Porsche

Pomimo światowych trudności Porsche AG uznało 2024 rok za udany. W Niemczech, w Europie, w Ameryce Północnej oraz na rynkach zamorskich i wschodzących firma odniosła rekordową sprzedaż. Jednak globalnie w 2024 roku do klientów trafiło mniej samochodów Porsche niż w 2023 roku – 310 718 szt. wobec 320 221 egzemplarzy.

Porsche w Polsce ze spadkiem sprzedaży

Według danych IBRM Samar wynika, że polski rynek nie należy do tych ze wzrostem. W 2024 roku na Porsche zdecydowało się 4131 polskich kierowców, a tymczasem w 2023 roku było ich 4281. To oznacza spadek sprzedaży o 3,5 proc.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Najpopularniejszym modelem na świecie okazało się Porsche Cayenne, którego sprzedano w 2024 roku 102 889 szt., na drugim miejscu wylądowało Porsche Macan (82 795 egzemplarzy), a na trzecim Porsche 911 – 50 941 sprzedanych aut. Wśród aut dostarczonych w 2024 roku do klientów 27 proc. miało zelektryfikowany napęd (w pełni elektryczny lub hybryda plug-in).

false ©Porsche
© Porsche

Globalnie przychód Porsche AG wyniósł 40,1 mld euro, ale to o jeden proc. mniej niż w 2023 roku (40,5 mld euro). Niższy okazał się również zysk operacyjny Porsche AG, który wyniósł 5,6 mld euro, podczas gdy w 2023 roku było to 7,3 mld euro.

Porsche AG – nowości z 2024 roku

Porsche AG w 2024 roku zmodernizowało i pięć z sześciu modeli. Liftingi dotyczyły Porsche Cayenne, Porsche Panamery, Porsche Taycana oraz Porsche 991, a w przypadku Porsche Macana nowością było wprowadzenie elektrycznej wersji.

Ten ostatni model, według danych IBRM Samar stracił w Polsce znacznie na popularności w 2024 roku, bowiem do klientów trafiło 1531 aut. Tymczasem w 2023 roku sprzedano ich 1818 sztuk. Tym samym strata wyniosła 15,79 proc.

„Odnowiliśmy pięć z sześciu linii modelowych i gruntownie odświeżyliśmy nasze portfolio produktów. Położyło to podwaliny pod nasz sukces w nadchodzących latach, z jasnym celem – chcemy ekscytować klientów naszymi kultowymi samochodami sportowymi”dyrektor generalny dr Oliver Blume

Porsche AG – plany na 2025 rok

Porsche AG zakłada, że zainwestuje dodatkowe 800 mln euro w portfolio produktów i ich rekalibrację, a także w rozwój akumulatorów oraz oprogramowanie. Celem jest zwiększenie rentowności krótko- i średnioterminowych.

„Szeroko zakrojona rekalibracja firmy, a także inwestycje, których dokonamy, będą miały negatywny wpływ na wyniki za rok obrotowy 2025. Świadomie podejmujemy się kompleksowej rekalibracji i zrównoważonego wzmacniania Porsche na przyszłość”Jochen Breckner

.

Jeżeli do tego doda się konkurencję z Chin i sytuację w Stanach Zjednoczonych, Porsche AG planuje zyska operacyjny na poziomie 10-12 proc. To wartość niższa niż w 2024 roku.

Porsche AG planuje również redukcję zatrudnienia. Do 2029 roku liczba etatów ma zmniejszyć się aż o 1900 osób. Kolejne 2000 miejsc pracy obejmie redukcja związana z rozwiązywaniem umów podpisanych na czas określony.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów