W obecności Yana Jun, wiceprezesa Jetour International oraz przedstawicieli polskiego partnera – Pawła Czeredysa, prezesa i Jerzego Prządki, członka zarządu AADC – podpisano 16 września br. umowę na dystrybucję tej chińskiej marki w Polsce. Spotkanie było jednocześnie okazją do przedstawienia planów rozwoju sieci dealerskiej i gamy modelowej.
Jacek Trojanowski, nowo mianowany szef marki w Polsce, – dawniej kierujący w naszym kraju markami Citroën i Peugeot – podkreślił, że Polska jest pierwszym rynkiem Jetour w Europie i jednocześnie jednym z najważniejszych dla Jetoura rynków motoryzacyjnych na kontynencie. – „Widzimy tu ogromny potencjał i duże oczekiwania wobec naszej marki. Już dziś, jeżdżąc modelem Jetour po polskich drogach, spotykam się z licznymi pytaniami o dostępność aut” – mówił Trojanowski.
Jetour to młoda, niezależna marka, powstała w 2018 roku, założona przez chiński koncern motoryzacyjny Chery Automobile. Od 2020 roku działa jako samodzielna marka. Jej hasło „Travel Plus” ma zdaniem producenta łączyć przygodę, nowoczesne technologie i przyjemność podróżowania. Nazwa marki powstała z połączenia „Jet” i „Tour” – dynamiki stylu życia oraz wygody – a ambicją firmy jest zbudowanie globalnego lidera w segmencie hybrydowych pojazdów terenowych.
false
Marka jest obecna już w ponad 90 krajach i regionach. Od rozpoczęcia eksportu w 2019 r. (pierwszy rynek: Ekwador) sprzedaż przekroczyła milion aut w 2024 r., a jedenaście miesięcy później – 1,5 mln egzemplarzy. Przedstawiciele firmy zapewniają, że Jetour zdobywa czołowe pozycje w segmentach SUV w Azji i Ameryce Południowej, pokonując japońskich konkurentów na niektórych rynkach.
false
Modele dla Polski
Start sprzedaży w Polsce zaplanowano na początek listopada 2025 r. z trzema modelami:
T2 – flagowy terenowy model z napędem 4x4, mający kształtować postrzeganie marki; silniki benzynowe 1.5 i 2.0.
Dasching – główny model wolumenowy z nowoczesnym wnętrzem i wyświetlaczem w drzwiach kierowcy pokazującym m.in. jakość powietrza; udział w sprzedaży w Polsce szacowany na ok. 60 proc.; silniki 1.5 i 1.6.
X70 Plus – największy z zaprezentowanych modeli (długość 4,72 m), z tymi samymi jednostkami napędowymi co Dasching.
false
Sieć dealerska
Firma Asian Automotive Distribution Center (AADC) przygotowuje obecnie sieć dealerską i infrastrukturę posprzedażną. Do końca października mają być gotowe salony, magazyny części i procedury obsługi. Start sprzedaży ma odbyć się z co najmniej 15 punktami dealerskimi na największych rynkach w Polsce. Celem na koniec 2025 r. jest 20 dealerów, a do połowy 2026 r. – 30, co zapewni klientom łatwy dostęp do aut tej chińskiej marki.
Wydarzenia i prezentacja
Oficjalna prezentacja Jetour na polskim rynku odbędzie się 5 listopada.