1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Jetour wchodzi do Polski. Umowa z AADC podpisana
Wiadomości

Jetour wchodzi do Polski. Umowa z AADC podpisana

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

2 min

Chiński Jetour oficjalnie rozpoczyna działalność w Polsce – pierwszym rynku marki w Europie.
Zobacz także EMP z planami hubu elektromobilności. Rząd i Chiny deklarują współpracę Chińska marka GAC otworzyła w Warszawie pokazowy salon Nowe „NaszEauto” chce wykluczyć z dopłat auta z Chin (aktualizacja)

W obecności Yana Jun, wiceprezesa Jetour International oraz przedstawicieli polskiego partnera – Pawła Czeredysa, prezesa i Jerzego Prządki, członka zarządu AADC – podpisano 16 września br. umowę na dystrybucję tej chińskiej marki w Polsce. Spotkanie było jednocześnie okazją do przedstawienia planów rozwoju sieci dealerskiej i gamy modelowej.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Jacek Trojanowski, nowo mianowany szef marki w Polsce, – dawniej kierujący w naszym kraju markami Citroën i Peugeot – podkreślił, że Polska jest pierwszym rynkiem Jetour w Europie i jednocześnie jednym z najważniejszych dla Jetoura rynków motoryzacyjnych na kontynencie. – „Widzimy tu ogromny potencjał i duże oczekiwania wobec naszej marki. Już dziś, jeżdżąc modelem Jetour po polskich drogach, spotykam się z licznymi pytaniami o dostępność aut” – mówił Trojanowski.

false ©AADC
© AADC

Lifestyle i technologia

Jetour to młoda, niezależna marka, powstała w 2018 roku, założona przez chiński koncern motoryzacyjny Chery Automobile. Od 2020 roku działa jako samodzielna marka. Jej hasło „Travel Plus” ma zdaniem producenta łączyć przygodę, nowoczesne technologie i przyjemność podróżowania. Nazwa marki powstała z połączenia „Jet” i „Tour” – dynamiki stylu życia oraz wygody – a ambicją firmy jest zbudowanie globalnego lidera w segmencie hybrydowych pojazdów terenowych.

false ©

Marka jest obecna już w ponad 90 krajach i regionach. Od rozpoczęcia eksportu w 2019 r. (pierwszy rynek: Ekwador) sprzedaż przekroczyła milion aut w 2024 r., a jedenaście miesięcy później – 1,5 mln egzemplarzy. Przedstawiciele firmy zapewniają, że Jetour zdobywa czołowe pozycje w segmentach SUV w Azji i Ameryce Południowej, pokonując japońskich konkurentów na niektórych rynkach.

false ©

Modele dla Polski

Start sprzedaży w Polsce zaplanowano na początek listopada 2025 r. z trzema modelami:

  • T2 – flagowy terenowy model z napędem 4x4, mający kształtować postrzeganie marki; silniki benzynowe 1.5 i 2.0.
  • Dasching – główny model wolumenowy z nowoczesnym wnętrzem i wyświetlaczem w drzwiach kierowcy pokazującym m.in. jakość powietrza; udział w sprzedaży w Polsce szacowany na ok. 60 proc.; silniki 1.5 i 1.6.
  • X70 Plus – największy z zaprezentowanych modeli (długość 4,72 m), z tymi samymi jednostkami napędowymi co Dasching.
false ©

Sieć dealerska

Firma Asian Automotive Distribution Center (AADC) przygotowuje obecnie sieć dealerską i infrastrukturę posprzedażną. Do końca października mają być gotowe salony, magazyny części i procedury obsługi. Start sprzedaży ma odbyć się z co najmniej 15 punktami dealerskimi na największych rynkach w Polsce. Celem na koniec 2025 r. jest 20 dealerów, a do połowy 2026 r. – 30, co zapewni klientom łatwy dostęp do aut tej chińskiej marki.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Wydarzenia i prezentacja

Oficjalna prezentacja Jetour na polskim rynku odbędzie się 5 listopada.

Źródło: AADC

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów